Sofia Lindström

Så nöjd!

Publicerad 2012-03-18 16:56:30 i Vardag,

Hej och goddag på er! :)

Imorrse var jag i stallet redan vid halv 10, släppte ut alla hästar utom Bello som jag ställde på gången!
Mamma borstade och fixade lite medan jag gick ut på banan med ställde fram lite "hinder" och bommar.

Blev en studds med bom, sockerbits hinder (upphöjda bommar), sockerbits hinder och sen en bom igen!
Vet inte vad de exakta avstånden som stämde för Bello bleb för jag fick hoppa av och reglera massa gånger, men tror det var runt två meter!

Kom först i trav från båda håll vilket funkade kanon, sen testade jag galopp och då stämmde det inte riktigt men sen när jag kunde korta Bello mer i galoppen så blev det kanon!
Tyckte han känndes ganska seg och att han inte tog för sig i den övningen men i resten av ridningen var han pigg och glad! :)

Red i Ca 1 timma tillsammans med avskrittning ute på grusvägen. Red dock inte så hårt hela tiden och han fick ofta skrittpauser, detta för att det var ganska mjukt och tungt på banan!
men lite svettig blev han allt vilket var mitt mål (delvis) och jag själv blev sjukt varm! ^^

Men är väldigt nöjd med passet! Efter som vi hoppade lite idag hade jag hoppsadeln och pessoabettet + martingall på då han hoppas bättre på det!
Dock har jag nu börjat inse att markarbetet på det bettet är MYCKET svårare än på det vanliga nu!

Förut red jag bara på det, fick inte Bello i form på något annat, men efter att ha vant av honom från pessoa till vanligt tredelat är det tredelade mycket bättre!
Ända tills man ska hoppa bana och han blir stark!

Imorgon är det dressyträning som gäller, men nu PONNYAKUTEN ;)




KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela