Sofia Lindström

Nu så!

Publicerad 2012-03-06 20:35:28 i Vardag,

Fullt upp hela dagen med skola, teori plugg, matlganing och promenad med hunden!
Ska egentligen plugga lite nu men det gör jag efter detta inlägg!
Har ju lovat att blogga om träningen!

Hade som ni kanske vet med mig både Bello och Lisa, hade även med mig jätte snälla Matilda som häst hjälp!
Började Rida Lisa, red fram henne i alla gångarterna och sedan jobbade jag henne i 30 minuter i skritt och trav, efter som hon inte går så mytcket tycker jag det är taskigt att kära slut på henne en gång i veckan och sedan bara lpta henne lulla runt medan jag rider Bello ordentligt, men en skritt och trav träning skadar nog inte på den fröken!
Lisa är minst sagt en ganska svår ponny, när hon väl kommer ner i form gäller det att hålla kvar henne där oxå, anntingen travar hon iväg för fort, elelr så är hon för innåtställd elelr så tvärnitar hon rent ut sagt! hon ställer sig gärna och drar i tyglarna och efter som jag är förlång kommer jag väldigt lätt ur obalans, har ju inegt framför mig eller vad man ska säga!
men sjävla träningen gick bra, traven funkade i båda varven medan skritten bara funkade i vänster, i höger tjurade hon ihop totalt! Men jag är nöjd ändå!

Medan jag red Lisa red Monica på Bello och sen fick jag hoppa upp! Var väldigt trött efter att ha ridit på Lisa men det gick skapligt ändå, han blev lite för mycket innåtställd vissa stunder, och det känndes som att jag red runt som en ridskole unge, men tydligen såg det bättre ut än vad jag hade kännt det, tur det!

Allt som allt är jag rätt nöjd med de två, och efter som jag dansade innan träningen igår och sedan blev helt slut under passet har jag världens träningsverk idag, ajaj!



Puss och godnatt på er!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-03-07 20:38:09

Söt blogg, Allt bra idag? :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela