Sofia Lindström

Bort med träningsvärken!

Publicerad 2012-03-22 19:03:33 i Bello,

Hej på er!

Efter som vi var och tränade igår skulle Bello bara gå lite lugnt idag för att bli av med eventuell träningsvärk!
Tog in honom och borstade samt sprayade honom med insektsspray innan jag tänsade och tog ut honom!
Blev en sväng power walk och hälften joggning. Bra då han får röra sig och jag tränar kondisen! ;)

På bort vägen var han kanska jobbig att jogga då han hela tiden vill springa bakom mig, ökar jag då takten så blir han super glad och bockar vilket leder till att jag typ får honom i ryggen!
Så för att förhindra detta sprang jag hela tiden på snedden för att trycka Bello åt sidan med med handen! På tillbaka vägen gick det gock mycket bättre med att han skulle hålla sig på sin sida av vägen, han hade även lite mer framåtbjudning så han var mer bredvid mig!

När vi kom tillbaka till stallet fick han gå in i sin ny mockade och ny spånade box och så tog jag in de andra hästarna medan mamma fixade ensilage!

Efter stallet åkte vi till Preem och hämtade min tröja som äntligen kommit från Gina Tricot, visar bilder någon annan dag! :)



KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela