Sofia Lindström

Kul!

Publicerad 2012-06-05 20:02:40 i Vardag,

Kul att statistiken ökat ganska mycket, tänk om ni kunde kommentera lite oxå? ;)

Ne men jag ska inte klaga, är glad bara någon läser vad jag skriver! :)

Idag då, Bello fick vila och jag red ut på Ebba med Vilma som red Gösta! Erb har en tendens att inte vilja gå först så vi höll oss snällt i baken på Gösta! Var så otroligt konstigt att rida Ebba, helt olik Bello! ^^ Mycket större, längre och smalare hals, kände mig som en ny började de första travstegen, hittade verkligen inte rätt takt! ^^

Efter ett tag kom vi galoppsträckan och där fick jag ju en chock! Började galoppera bakom Vilma, försökte hänga med i takten och ta det lugnt, står upp/rider lätt och håller lite halv hårt i tygeln. Efter ett tag känner jag hur och bara ökar och ökar, testar att bromsa lite men hon ökar ännu mer, testar att släppa lite men hon ökar ännu mer! ^^
Kände mig väldigt liten och hjälplös men vet att hon inte gör något dumt men kännslan är ju ändå gansdka skumm när man inte kan göra något!

Sedan la vi oss i alla fall i baken på Gösta vilket gjorde tempot lite lugnare! ^^

Släppte sedan ut hästarna innan vi mockade och gick sedan in för att plugga matte!

Imorgon ska Bello få ett pass på banan, får se vad jag känner för att öva på, är ridsugen i alla fall! :)
Håller på att få Bellos man att ligga allt på samma sida så har satt toffsar i hela manen, skitfult men förhoppningsvis hjälper det! Måste nog dock sätta om toffsarna imorgon efter som de såg helt förstörda ut efter bara en dag! ^^


Här är en bild från dagen som Vilma tog för att jag skulle kunna blogga om det! ;)
haha, men visst här hon fin "lilla" Ebba? Tycker hon är super härlig, och har ett super fint ansikte!
Hoppar bra gör hon oxå, vad mer kan man begära!
Skulle inte tacka nej till att ha en häst som Ebba, skulle dock behöva vara duktigare på att rida! ^^


Här är en GAMMAL bild på när jag red runt lite på Ebba en gång, Tycker det ser ut som att Ebba har krympt, men det kan ju vara så att jag har växt oxå? ;)


KRAMIS

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2012-06-05 21:02:19

Sv: Tack så jättemkt!! Ja det är det :))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela