Sofia Lindström

2 pass!

Publicerad 2012-06-21 21:15:58 i Bello,

Godkväll på er!
 
idag blev det två hästar ridna, först Bello som var riktigt fin, avslutade hela passet med att trava igenom LB:1, har fått i läxa av monica att rida igenom det varje gång jag rider på eller förbi banan, bara att lyssna och göra som hon säger!
Dock blev vägarna lite olika eftersom det står hinder på banan, men det gick ändå!
Ska nog rida igenom det ordentligt imorgon, med rätt gångarter på rätt stallet osv. Får se, beror lite på om jag rider ensam eller inte!
 
Efter det tog vi en snabb paus och sedan red jag Ebba! Har inte ridit henne seriöst på bana innan så det tog ett tag innan jag "fick in knycken" Sen tjurar Ebba ihop lite i galoppen och då vågade/ville jag inte gå på henne som jag vet att jag måste göra, så Vilma galopperade henne och sa till henne och sedan hoppade jag upp igen!
Hoppade en liten bock på volt, tog ett tag innan jag "lärde" mig hur jag skulle rida, kom på den i båda varven och sedan la vi till det andra hindret (var en linje), var sju galopp språng mellan, red på 7 några gånger, testade sedan 8 och skulle öven testa 6, dock tyckte Ebba det var roligare en så, så vi gick på 5! ^^
 
Verkar som att jag ska rida Ebba lite nu. Vilma har redan planerat vad vi ska göra nästa gång! ^^
Och går allt som hon vill skulle jag visst tävla Ebba lite oxå, haha vad har jag gett mig in på hörrni? ;)
 
Bild på Ebba och Vilma från tävlingarna i Sunne 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela