Sofia Lindström

Träningen idag!

Publicerad 2012-07-29 14:57:36 i Bello, Vardag,

Kom
hem från träningen för ett tag sedan och sedan dess har jag suttit och chillat som en död sill i soffan! ^^
Men ska snart upp och hoppa för vid 4 ska jag vara i motala och kolla på en bil, kul kul! :)
 
Träningen då, han började väldigt bra i traven i vänstervarvet medan höger var ganska spännt, travade runt mycket och bytte spår vilket gjorde honom mycket finare efter ett tag!
Galopperade fram och hade ingen bra kännsla alls, bello och jag hade helt olika takter så det känndes typ som att jag red en annan häst med kroppen fast jag satt på Bello och i högervarvet var han extremt stel, jobbigt när man får den känslan!
 
Sedan när han var framriden började vi med dagens övning som innehöll typ allt! Igångsättningar, rakriktning, svängar och avsaktningar!
 
Travade från B till C där jag vänta upp på meddellinjen och fattade galopp när han var rak och sedan skulle jag hålla ett rakt spår och svänga vänster (Gjorde samma övning åt andra hållet sen oxå såklart) skulle sedan bryta av efter svängen, vid F typ och där skulle jag bryta av till skritt och sedan skritta till B där jag började om!
Hade vääldigt svårt att få honom på ett rakt spår i galoppen då han gärna gick på en båge mot E och när vi skulle svänga ut vid A hade vi jätte svårt att hålla galoppen men efter många försök och mycket slit så funkade det!
Dock var det myyycket lättare i andra varvet, när vi fattade höger galoppen klarade vi av en rakväg och tog oss igenom svängen nästan alla gånger!
 
Sedan gjorde vi det hela ännu svårare
Började galoppera vid B, skulle vända upp på meddellinjen galoppera några språng och sedan bryta av, trava och sedan fatta ny galopp och när jag kom till A skulle jag svänga åt andra hållet!
När jag passerat hörnet var det avbrott till skritt och sedan skritta till E!
Detta blev alltså som en stor 8a på fel håll av banan!
Vi hade väldigt svårt att hålla vänstergaloppen både in och ut från meddellinjen!
In på meddellinjen ville det verkligen inte funka och jag blev bara mer och mer frustrerad, det kännes lixom inte som att jag kom åt honom!
Så på slutet fick jag rida som en idiot och allt känndes väldigt faxligt, fult och okontrolerat men Monica sa att det inte gjorde något!
 
Med tanke på att jag försökt 100 gånger med "fin ridning" och inget funkade var jag tvungen att göra något annat och detta var det ända som funkade just då!
 
När jag skulle trava av honom var han så hiiimla fin, mjuk som en marsmallow och hur härlig som helst! En kännsla jag kommer lägga på minnet i en evighet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela