Sofia Lindström

OS

Publicerad 2012-07-30 14:41:00 i Vardag,

Sitter just nu och kollar på Fälttävlans OS som går på Kunskaps kanalen!
 
Är inte speciellt insatt i fälttävlan och vet ingenting om regler eller sånt! Vet bara att man rider de tre momenten, dressyr, teräng och hoppning och att man får "straff", men det var jag inte hur man får mer än om man överskrider maxtider och sånt!
 
Annars kan jag bara säga WOW vad modiga! De flesta hästar är helt orädda och hindrena är ju helt sjukt "konstiga"
Dock tycker jag det var en del som slarvade lite coh var lite oshyssta mot sina hästar!
Tex. första ryttaren jag såg höll i sin häst som bara den mot ett hinder och hästen fick hoppa av preecis framför hindret vilket gjorde att hästen snubblade och de gick omkull!
 
Det kanske bara var ett missförstånd men det såg inte snällt ut i alla fall!
 
Annars sjutk coolt med fälttävlan och terräng, men absolut inget jag skulle våga mig på! Både jag och Bello är nog för fega, + att jag känner att det är liiite för riskabelt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela