Sofia Lindström

Mys Tur!

Publicerad 2012-07-30 13:22:32 i Bello, Vardag,

Hej på er!
 
Vaknade vid halv 8 i morrse och lite efter 9 skjusade mamma till stationen där hon sedan hoppade på bussen och tåget mot Hällefors där hon ska jobba tills imorgon!
Efter det åkte jag och släppte av pippi hemma innan jag åkte bort till Bello!
 
Hästarna var fortfarande inne så jag ställde Bello på uppställningsplatsen och sedan mockade jag hans box innan jag borstade av och gjorde iordning honom!
 
Jag och Bello var ute och hade det mysigt i en timma! Började med att skritta ev bra bit, travade lite och sedan skrittade igen!
Kom till den vanliga galoppsträckan och travade halva och galopperade halva innan vi kom till en lååång asfalterad väg där vi skrittade!
Svängde in på en lång sandad raksträcka (det var tågspår där nu men det ha det tagit bort) och skrittade förbi lite hus innan jag travade och började galoppera!
Galopperade hela sträckan tills jag kom till asfalltsvägen som går mot stallet igen, tänkte gå hemmåt då men ändrade mig och gick upp på banvallen på andra sidan vägen och galopperade kanske 500 meter innan jag vände och galopperade tillbaka och sedan skrittade hela asfallten hem!
 
Bello skötte sig jätte bra, sparkade bakut en gång men inget mer än så!
Efter turen fick han lite äpplen och sen släppte jag ut honom i hagen med flughuvan på och sen fyllde jag på hans vattenhink ute!
 
GAAAMMMAALLL bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela