Sofia Lindström

LYCKA!

Publicerad 2012-07-22 18:46:27 i Bello,

Passet på Bello gick så HIMLA bra idag, blir så lycklig!
 
Började med att skritta ut en sväng och sedan när jag kom ner på banan började jag trava ganska direkt!
Innan passet lade jag ut tre travbommar med ca 1,20 mellan och 2 galoppbommar med ca 25 meter mellan och så hade vilma ställt upp en studds med 5 hinder!
 
Travade bommarna hur många gånger som helst, de låg lite bredvid meddellinjen så red som på en 8a nästan, svängde varannan höger och varannan vänster, likadant både uppifrån och nerifrån!
Efter det galopperade jag fram, började i lättsitts på en stor volt och sedan red jag på spåret! Ökade på långsidorna och tog tillbaka på kortsidorna, samma sak i båda varven innan jag började på galoppbommarna!
7 galoppsprång blev normalt och sedan kunde jag länga till 6 i båda varven och korta till 8 i högervarvet!
Det hade nog gått i vänster oxå men galoppen blev lite påjagad in efter som han bröt av hela tiden! Och jag ville inte göra det 100 gånger för han var redan svättig så jag nöjde mig med att få 7 och 6!
 
Hoppade några språng på en liten bock som stod framme, 2 språng i varje varv och sedan kom jag två gånger på studdsen!
 
Första gången blev han lite chockad, det stod två murar som infångare och när han insåg att det var dem han skulle emellan känndes han lite chockad! ^^
Andra gången hoppade han av lite långt ifrån det första hindret, men han är så himla kvick i benen när han behöver så han löste det så himla bra!
 
Ååh idag är jag världens lyckligase hästägare tror jag, haha ne kanske inte riktigt men glad är jag!
Glädjen efter ett parr blir 100 gånger större om det går bra hemma än om det går bra på en träning!
 
Lite bilder som Vilma tog för några veckor sedan när jag red hemma!
Haha, varför gör jag alltid så sjukt fula miner när jag rider, ser lite ut som en apa! ^^
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela