Sofia Lindström

Hoppade Bello igår!

Publicerad 2012-07-01 09:55:45 i Bello,

Godmorgon på er!
 
Igår när jag var i stallet började jag genast fixa och dona på banan. Ställde om alla hinder och efter ett tag var det som jag ville ha det!
Efter som jag är sjuk så var det himla jobbigt att springa runt i solen och ändra och fixa men med lite tålamod så...
 
Tog in Bello och gjorde iordning honom, och medan jag gjorde det var pappa snäll och trimmade när allt gräs påväg  till gräshagen, vågar knappt gå dit för det är massa ormar i det höga gräset men nu så! ;)
Han trimmade även ner alla brännässlor som är vid ingången till Bellos "vanliga" hage! (Y)
 
Började passet med att skritta ut i den stekheta solen och sedan tillbaka för att jobba på banan! Red på det nya bettet för första gången idag (ett rakt stångbett) och han verkade trivas riktigt bra på det, var stadig och mjuk i munnen utan tjaffs!
Det var en gång i galoppen, första i högervarvet som han började rycka lite med huvudet, men det kan mycket väl ha vart mitt fel!
Jag tycker personligen att det tar ett tag att rida in mig själv på de olika betten, att veta hur mycket jag kan ta, hur stilla jag behöver vara och hur små hjälper jag ska ta!
Minns att jag hade det jobbigt med pessoat i början oxå!
Ajja, bettet blir nog bra, Monica får kolla försäkerhets skull någon dag!
 
Sen började jag i alla fall hoppa, hade en linje på medellinjen med travbom, kryss, galoppbom, kryss, galoppbom kryss! Hade inga höga hinder alls men det var en bra träning som jag kände gav ganska mycket!
Hade även ställt upp travbom, kryss, galoppbom, oxer! Det känndes oxå bra, men har lite problem med att Bello blir fördjup i formen och när hindren då blir över 60 cm så börjar han riva och greja!
Så det försöker jag jobba på så gott jag kan, och det ska nog gå med lite mer övning!
 
Vilma kom efter ett tag och filmade lite i slutet, ska be henne skicka filmerna så kanske jag kan ladda upp det här! :)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Vilma

Publicerad 2012-07-01 17:34:58

När du lutar dig framåt följer han med!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela