Sofia Lindström

Dagens träning!

Publicerad 2012-07-08 23:23:59 i Vardag,

Ja idag var det ju som sagt "hoppträning" för Monica som gällde!
Inte så mycket hoppning, hade framme en låg studs med 4 hinder! Tränade mycket, anridning och kontroll efter hindren!
 
Skrev ju igår att jag tyckte att Bello kändes konstig i galoppen, och han var likadan idag, seg att fatta på, kunde inte hålla galoppen och allt kändes bara helt fel! Är super svårt att förklara men jag får en konstig känsla när jag rider och jag vet att så ska det INTE vara, han har alrig kännts såhär innan, och så fort jag kom ner i sadeln så bröt han av och kunde inte hålla galoppen!
Fick hela tiden rida i ett högre tempo för att vi skulle hålla galopp fram till studsen, och det högre tempot resulterade till dålig form som sedan resulterade i pannkaka över studsen!
 
Blir så frusterad när jag inte kan förklara så att någon förstår, och det känns osmm att jag bara kommer med bortförklarningar som att "det är fel på bello" istället för "jag rider skit dåligt idag, och orkar inget"
Så är det verkligen inte, jag slet som ett djur idag för att få det att släppa, lyssnade på allt Monica sa mend et känndes inte som att något hjälpte, och det blir inte lättare när han ser ut precis som vanligt när han galopperar, medan han känns som en helt annan häst!
 
Mot slutet kändes det i alla fall lite bättre, och vi kom mot, genom och avslutade studsen bra åtminstånde några gånger vilket kändes skönt!
Imorgon ska han skrittas och så kommer hovslagaren, sedan får Bello vila fram till Fredag då vi åker till skåne tis-fre, hoppas han är som normalt sen när jag kommer hem och igång igen!
Vill inte att det ska vara något fel på min prins!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela