Sofia Lindström

Barbacka!

Publicerad 2012-07-04 20:59:24 i Vardag,

Godkväll!
 
Efter att ha jobbat och pressat i solen hela dagen så åkte jag till Bello! Red ett barbacka pass på banan!
Mycket små volter, mindre 8or och även lite rakspår!
 
tyckte han var riktigt fin, vänsteer varv gick bättre än höger men båda var riktigt bra i alla fall! Fick även en bra sitts utan att studdsa runt och hålla balansen i tygeln!
 
När vi kom till galoppen så känndes han lite konstig, väldigt kort och utan någon direkt takt!
Vet att hans galopp brukar bli taktlös när man rider honom i ett normal snabbt tempo om han inte går i form, men idag vet jag inte vad det var för "fel" kanske en dålig dag eller något sånt bara hoppas jag!
 
Och idag när jag hämtade honom i hagen hade han jätte bråttom in, satt bromsar och flugor överallt på honom, och oturligt nog tog flugsprayet slut så kunde knappt spraya honom med det innan passet!
Hittade även ett lite större sår vid hans ena bakknä, tvättade av det med jodopax innan jag sprayade det med blue spray!
 
Efter passet fick han på sig ett flugtäcke och sedan fick han gå i gräshagen och äta!
 
Imorgon ska jag rida ett markarbetes pass med upphöjda kavaletti bommar och på fredag blir det hoppning och fotografering! :)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2012-07-05 12:26:43

Söt :)

Svar: tack! :)
sofialiiindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela