Sofia Lindström

Åby 2011

Publicerad 2012-07-30 14:16:44 i Vardag,

Förra året var första gången jag åkte till Åby på ridläger!
 
Jag och Linn åkte ihop och kännde inga andra, dock gjorde det inget då vi snart fick nya vänner!
Kommer ihåg att jag hoppade ur bilen när vi var framme, hade precis käkat upp mat från Mc donalds när bilen stannade utanför stallet!
 
Hade ingen aning om vart jag skulle, framför mig stod ett stort stall men jag fattade inte vart tusan man skulle bo?
Efter ett tag kom Linn och vi hittade ner till stugorna!
Gick in i den stora stugan  där köket låg och där på väggen satt det en lapp där det stod vilken stuga alla skulle sova i!
Jag och Linn skulle bo i en stuga precis vid poolen och vi skulle dela den med två andra -Klara och Ellinore!
 
När alla kommit och fått in sina saker sammlades vi i köket och fick våra hästar utdelade! När alla fått veta vilken häst de skulle ha gick vi upp mot stallen för att hämta träns och sedan gå mot sommarhagen fär att rida hem hästarna!
 
Jag fick som sagt en söt liten ponny med namnet Zamira! Ett halv tokigt energiknippe som mer hellre hade två ben i marken än 4!
Valde dressyr inriktning vilket kanske inte direkt var Zamiras starka sida, var inte helt nöjd efter första passet då hon hade det EXTREMT svårt för att fatta och bibehålla en bra galopp! Men ju fler pass vi red desto bättre gick det!
 
På utteritten var hon helt tokig, stegrade, bockade och sparkade så fort hon tyckte vi tog oss fram i fel gångart, likandant när vi hade gymkhana, ett tag så stod hon på ett ställe och bara stegrade och bockade om vartannat för att hon tyckte det gick för sakta! Haha knasig!
 
Det var ett teoripass varje dag och kvällsaktivitet varje kväll
På kvällarna gick vi även ofta till affären och köpte godis och dricka! Eller så hittade vi på något annat skojjigt!
 
Hade en kanon vecka med andra ord och på söndag åker jag igen!
Vi är ett gäng från förra året som gått ihop och åker samma vecka vilket ska bli super kul! :)
 
Linn och ja var den blåa maffian
Linns lägeter häst Mazerati som såg helt sjukt ut efter att linn svampat honom! ^^

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-07-31 00:28:33

Han är jätte söt ju!! :D <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela