Sofia Lindström

Tröttis!

Publicerad 2012-01-11 19:20:03 i Vardag,

Halloj!

Sitter hemma och är super trött efter att ha spenderat hela dagen i skolan med sega och tråkiga lektioner som Balett där vi endast analyserade oss själva från en video vår lärare gjor på oss när vi dansat, ARL, lång engelska, och matte, kul dag eller hur?...
Och hela dagen med att Axel och jag snoozade i en timma och sedan segade i sängen och orkade inte gå upp i en timma till, pigga och glada, not! ^^

Kom hem och åkte bort till stallet. Började med att mocka mina boxar och sedan ta in hästarna.
Red Bello tillsammans med Vilma ute på banan. Hade skit skumt underlag idag, typ fruset fast inte jätte hårt men lät hårt när man red på samt stoora vattenpölar med is. Bello var så där konstig idag igen, så när han bara galopperar istället för att trava.
Pratade med Monica om det på träningen i veckan och hon sa att det berodde på den nya sadeln, inte för att han fick ont utan för att han var ovan och fick jobba på ett annat sätt än han brukar, ska varva mellan hopp och dressyrsadeln men kan inte det just nu då vi bara har stigbyglar och läder till en, men fixar nog det i helgen.

Red iallafall inte så mycket, inte bra om han går på så hårt underlag när han "håller på" så mycket.
Imorgon ska mamma skritta honom, jag har PA i skolan mellan 5 och 6, stannar sedan kvar i tranås hos Axel efter som vi har super lång sovmorgon på fredag, härligt!

Men ja på fredag ska jag rida igen, komemr hem samtidigt som mamma så hon kan hjälpa min flytta stiglädren till hoppsadeln.

Ajja, nu ska jag fixa lite smoothie och sedan hoppa in i duschen och stanna där hela kvällen hade jag tänkt, haha nej men nästan är lite små fusen så en varm dusch skulle göra susen (ända tills man måste kliva ur förståss!)

Kan även tala om att jag nog inte kommer kunna lägga in fler nya bilder på ett tag, det är nämnligen så att min iPhone laddare (som även är överförings sladd) är typ helt pajj, kan inte överföra bilder och knappt ladda telefonen!

KRAMIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela