Sofia Lindström

Träningen!

Publicerad 2012-01-24 16:00:48 i Bello,

Hej, är nu hemma från skolan!
Har ätit och öppnat paket, idag kom nämnligen de 13 burkar med nagelglitter som jag beställt (A) HInner jag plugga klart nu så blir det att leka lite med dem sen efter körskolan! ;)

Ajja träningen igår då-
Kom dit och skrittade i kanske en 30 minuter efter som jag var väldigt tidig, travade igång honom och galopperade lite i båda varven. Efter det började vi träningen "på riktigt" Började med att galoppera honom, och min enda uppgift var att styra och se till att han höll igång galoppen, samt reglera hals och nacke om han sprang med huvudet i luften!
Dock har han knappt blivigt riden i veckan och han har ju inte galopperat på jag vet inte hur länge, så han tyckte det var super kul och så var han jätte pigg! Bockade runt i galopp i kanske 10 minuter innan han blev trött. Då började vi jobba med traven, han var väldigt lätt iform igår så skulle mest fokusera på mig själv.

Sitetr lite snett i sadeln så igår skulle jag sitta och titta ner på höger framben hela tiden, detta gjorde då att jag blev rak och enligt Monica såg det bättre ut (förutom att jag tittade rakt ner då men var ju tvungen)

När vi trönat på det ett tag skulle vi ride lite öppnor längst halva lånsidorna (höll oss inte i hela ridhuset)
Detta tyckte både Bello och jag var svårt.
Jag vet ju hur jag ska göra, ytterhand och inner skänkel, men tycker det känns så olågiskt att ta i ytterhanden när man vill ha in framdelen så jag tar i innerhanden ändå. Dumt av mig, för när jag lättade i innerhanden gick det mycket bättre!
Öppnorna var riktigt svåra, har inte ridit det med Bello innan och inte speciellt mycket heller, senaste var på ridlägret i sommras på en ponny som hade ganska lätt för det!
men vi gjorde så gott vi kunde och jag tycker att det var på frör att inte ha gjort det innan!


Såhär fint ritade jag en öppna, hästen är så klart den röda pilen och huvudet är där ^ en såndär sitter!^^
För er som kanske inte vet vad en öpnna är så är det när man rider hästen längst en raksida eller rakt spår med bakdelen kvar på spåret och framdelen lite innanför spåret!
Uppifrån ska det se ut som om man ska rida in på en volt (försökte likna det på min bild)
I en öpnna ska även innerbakben och ytterframben gå på samma spår!
Vilket ni kan se på den vänstra bilder här under!




Hur som helst så är jag jätte nöjd med träningen, Bello och mig själv! :)

Nu ska jag plugga och sedan åka till körskolan!

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela