Sofia Lindström

SÅ!

Publicerad 2012-01-22 20:16:25 i Lisa,

Nu är ponnyakuten slut och jag kan skriva ett bättr inlägg om dagen samtidigt som jag pluggar lite dans!

I alla fall, gick upp runt 9 i morrse, lämnade kvar Axel i sängen och lät honom fortsätta sova. När vi kom bort till stalelt höll Vilma på att göra iordning Gösta och Mazza innan de åkte på clerround, gick med Gösta lite innan de åkte iväg.
Precis när de åkte kom Sofia och Susanne som skulle hämta Lisa, gick igenom papper samt kollade packlistan på alla saker hon skulle ha med sig. De åkte till sharpman och köpte foder och så och medan de gjorde det promenerade jag och Bello på den glas hala vägen, halkade oss fram lite som bambi på hal is i vissa lägen! ^^
Sen kom de tillbaka, vi borstade Lisa och jag skämmde bort henne med massa godis, tänkte att det var lika bra att passa på efter som jag inte ser henne på ett tag! (A)
Jag lastade henne och ja sedan åkte de iväg!

Lisa kommer bo i ett större stall borta i Mariefred, tillsammans med 22 andra hästar och hästkunniga personer!
Flickan som har henne heter Sofia och är 11 (precis som när jag fick Lisa), hon har 2 mindre systrar som kommer kunna rida henne och en mamma som är veterinär!
Undersommrarna bor familjen nere i falsterbo (precis vid falsterbo horse show) så då kommer Lisa åka med dem ner dit.
Då har mamma och jag planer på att åka dit, vi har nämnligen funderat på en "skåne resa" i sommar, kolla flyinge, kolla på Feliciano (som är pappa till Bello) som står där nere, samt besöka Jan Brinks gård. Och som pricken över i så kan jag hälsa på min älskade ponny! :)

Ja, är i alla fall helt säker på att Lisa kommer få det super, dock blev Bello VÄLDIGT ledsen, ropade efter henne i hagen och åt varken upp sitt lunch eller kvälls hö, lillagubben! ''/


Clara tyckte jag skulle göra ett inlägg om min och Lisas tid ihop, ska försöka snickra ihop det någon dag!
Imorgon blir det tränig med Bello vid 7!



KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela