Sofia Lindström

Nytt!

Publicerad 2012-01-25 20:19:27 i Vardag,

HEJ!
Fullt upp hela dagen med skola, stall och middag med min syster som fortfarande är här!

Idag när jag kom hem stod det ett STOORT paket innanför dörren, och gissa vad det var?
Jo, täcket och stigbyglarna jag beställde från hööks för någon vecka sedan! :)

Tog med täcket bort till stallet och testade det. Super fint och skönt, stora och långa bogväck, hoppas de minskar skaven. En stor svanslapp, bra bensnören med resår och ett bra halsspänne med "överlappning"
Det fann dock två grejer jag tycker var lite sämmre, eller det ena är både bra och dåligt!
* Halsen var lite kort. Inte om han stod med huvudet lite högre än vandligt men när han hängde lite!
* Det var en väldigt prasslig och glatt insida, lät lite som en plastpåse, Vet ju dock inte om det blir bättre med tiden. Dock är ju den glatta insidan kanske bra då det ger mindre skav. På mitt gamla vintertäcke har jag sprejat bogpartier och höftpartier med pälsglans för att de ska bli mer glatta och skava mindre! :)

Får se hur länge det håller, Bello har ju en tendens att pajja alla sina täcken...

Har tagit massa bilder men efter osm min sladd nästan har gått av går det inte att överföra några bilder... Får ny sladd på fredag som tur är!! (Y)

I alla fall så tog vi en promenad i det nya täcket. Gick med honom kanske 15 minuter på banan. Imorgon frår mamma aktiviera honom.
Jag har en kass skoldag och sedan PA.
lektion 8-9
håltimma 9-12
lektion 12-12.50
hål 12.50- 17.15
PA rep 17.15- Ca 19.00

Dessa dagar önskar jag verkligen att jag bodde i Tranås, skulle vara jätte skönt att kunna komma hem. men efter osm jag måste åka tåg tar det mycket tid, och jag känner att det är onödigt att åka fram och tillbaka för att vara hemma max två timmar!

Har dock fixat så att jag inte behöver gå på den andra lektionen varje vecka, kommer alltså komma hem vid 11 tiden på torsdagar nästan varje vecka, så då kommer jag hinna rida innan jag ska tillbaka till Tranås för PA igen! :)



Sommar bild från stallet, Lisa och jag där borta när jag låter Lisa beta på gräset! :)

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela