Sofia Lindström

Mål 2012

Publicerad 2012-01-22 13:00:00 i Vardag,

Vad är mina mål med ridningen år 2012?

Har inga direkta mål som säger att jag ska göra det och det och det, jag har delmål som senare kanske kan leda till något större!

Först är det att komma igång och hoppa igen, vilket jag gör den 7 januari.
Ska kunna hoppa Bello med självkännsla hos både mig och honom, till att börja med på lägre höjd.
Klara lite högre banor.
Tävla lättare klasser.
Stärka Bellos korta galopp.
Klara av ett dressyrprogram med en häst som är i form genom alla moment.
Tävla lättare dressyr på låg nivå.

Samt att hålla Bello så frisk och skadefri jag kan! :)

Sedna vet man ju inte alls hur det kommer gå med dessa saker, vill inte skynda på något - speciellt inte tävlingar.
Kommer troligtvis börja med Clerrounder på kanske 80 cm bara för att höja självförtroendet hos oss båda, sedan blir det lite högre, sedan tävla lite LD tills kan känner mig säker på det i alla lägen. Vill Lixom inte gå upp en klass bara för att jag ridigt felfritt! Vi ska ta det lugnt!

Nu finns det säkert de som tycker att jag är jätte dum, men det är vad jag vill göra. Det har gått så pass dåligt för mig och Bello och nu vill jag börja om från början och få en ny bild av det hela!


Vad har ni för mål under 2012? :)

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela