Sofia Lindström

Förstörare!

Publicerad 2012-01-21 14:44:32 i Lisa,

Kom bort till stallet och packade Lisas saker, blev allt en del!
2 vinter täcken
1 fleece täcke
1 ylletäcke
1 regntäcke
3 träns
2 par tyglar
1 par transport skydd
1 ländtäcke
1 sadel
1 sadelskydd
6 shabrak
1 påse hästgodis
1 grimma
1 påse morötter
1 hink med special foder.

Sedan blev det i alla fall att göra iornding Lisa för att rida en sväng en sista gång innan hon åker! (Guuud vad sorligt det låter, kommer säkert gråta imorgon... (A) typisk mig!)
Har sadlat och skulle precis tränsa när Vilma ringer och talar om att det står en älg på vägen där jag planerat att rida i närheten av. Skulle rida med gramanen på ett fält, fast innan jag vågade rida dit gick jag bort till vägen och kollade om älgen var kvar, och som tur var så var den inte det. Gick tillbaka och gjorde klart Lisa och gav mig iväg. Red lite på fältet som var både halt, hårt och knöligt men kunde i alla fall skritta och trava lite!
Älskar att rida min ponny när hon går med graman, då är det som roligast att rida - när Lisa går i form.
Vet inte om jag skrivit det men Lisa är ju gammal ridskolehäst så hon har aldrig behövt jobba iform på ridskolan, och när jag köpte henne kunde jag inte rida så bra så att jag visste hur man gjorde och sen har det bara aldrig funkat, hon är verkligen som en pinne i halsen och stannar så fort man tar i tyglarna, då har jag kännt att det är bättre att låte henne gå som hon vill så att hon får vara nöjd och sedan lägga tid på hoppningen osm hon tycker är kul! :)



KRAMIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela