Sofia Lindström

En månad kvar!

Publicerad 2012-01-18 20:14:37 i Vardag,

YES, jag fyller 18 år om exakt en månad, hur nice??? :D

Haha, ja det var i alla fall inte det jag skulle prata om, detta är ju faktiskt en hästblogg och efter att ha vart borta i stallet hos Bello var det det jag skulle skriva om!

Klädde på mig alla kläder jag hade och sedan huvudvärken och träningsvärken med mig och åkte bort till stallet!
Red Bello lite lugnt i skritt och trav på banan. Blev som sagt lungt då det fortfarande är hårt, så tråkigt!
Red mycket volter och 8or, Har ju inte ridit på typ hela veckan så Bello tyckte det var kul. När de blir lite piggare och får en bättre framåtbjudning och egen motor är de ju oftast lättare att jobba, om så länge de fortfarande håller sig på en lugn och sannsad nivå förståss.

Tyckte Bello var världigt rolig och fin att rida idag, ganska okoplicerad med ett bra schwung i stegen. Tycker snön kan försvinna nu så att jag kan rida ordentligt, behöver göra det innan träningen på måndag!

Imorgon är det PA rep för min del så mamma får ta hand om Bello, Men efter i morgon har jag bara en lektion på måndagar mellan 8 och 9, så sedan kommer jag vara hemma vid 11 nästan varje torsdag en tid framöver. Super skönt att jag hinner rida Bello en till dag i veckan. KOmmer vara hemma då mellan 11 och 4 så har gott om tid på mig. Ska dock nog ha körlektioner där emellan oxå men det hinns nog det oxå.

Har föresten min första körlektion imorgon, nervös tjej! ^^
Ska försöka få klart körkortet så smidigt och snabbt jag kan, sedan är mitt mål att även lyckas ta lastbilskörkort så jag kan köra tyngre släp och hästar! (Y)


fick bli denna finna sommarbild på Zamira, tagen sista dagen på ridlägret när jag var så himla sjuk!
Typiskt mig att bli sjuk eller skada mig när jag inte borde, kanske ska skriva ett inlägg om vilken otur jag haft?
Kommer upp imorgon tror jag!

Nu ska jag plugga ARL och Massmedia.

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela