Sofia Lindström

Elasticera överlinjen

Publicerad 2012-01-08 16:02:17 i Bello,

Och vad tusan är det tänker ni då, haha och det är precis vad jag tänkte när Monica sa till mig att vi skulle göra idag på Träningen!

Sedan när hon började förklara var det långt ifrån så krångligt som det lät.
Det hela handlade om att stretcha hans överlinje lätt sagt!

Om ni sitter och böjer ner hakan mot bröstkorgen känner de flesta att det sträcker i både nacke och rygg, det skulle vi jobba bort från Bello!

Jätte komplicerat tänkte jag, men icke. Det var "bara" att rida honom i en kortare form med lägre nacke.
Bello blir lätt lång istället för att krulla ihop sig så detta var svårt för oss båda. Svårt för Bello efter som det inte är speciellt bekvämt för honon att gå så innan han är van, och för mig var det svårt efter som jag var tvungen att hålla halsen helt stilla, och kan då inte röra mina armar vilken jag gör ONÖDIGT mycket, hela tiden!

I början var det faktiskt riktigt svårt men när vi båda kom in i det så gick det bra, och flyckades även få en väldigt samlad och kort galopp.
Galoppen är något Bello har svårt för då han inte har så bra bakben, plus att går han inte i form i ett långsamt tempo kommer han ofta i otakt. Men idag gick det så bra, och jag är så himla nöjd! :)


Min fina lilla prins!

KRAMIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela