Sofia Lindström

Åby ridläger sommaren 2011

Publicerad 2012-01-21 16:59:36 i Vardag,

Tjejerna från Lägret i sommras ville att jag skulle göra ett inlägg om veckan, tur att jag var tvungen att föra tränigsdagbok (ingår i kursen special idrott) för på så sätt kommer jag ihåg vad vi gjorde de olika passen! ^^

Dag 1 - 31/7-11
Åkte hemmifrån vid typ halv 12 och var framme runt 1, stannade och åt på Mc donalds påvägen upp! ^^
Bar ner alla mina väskor och saker till "huvudstugan" där jag anmälde att jag var här och sedan fick veta vart jag skulle bo.
Jag och Linn delade stuga tillsammans med två andra tjejer. Efter ett tag flyttade den ena tjejen till en annan stuga och efter några dagar till åkte den andra hem så Linn och jag var ensamma i stugan nästan hela lägret! (Y)

Första dagen var det en snabb samling och man fick veta vilken häst man skulle ha, sedan gick vi ner till sommarhagen och hämtade våra hästar och skrittade sedan dem till kursgården!
När vi kom fram gjorde vi iordning hästarna och sedan red vi ett test pass, först fick jag panik, herre gud min häst var svår i form och kunde ju knappt fatta galopp, vad var detta för ponny egentligen? Valde ändå att behålla henne, tänkte att en utmaning är ju alltid roligt.

Dag 2 - 1/8-11
Red två dressyrpass på 45 minuter den dagen, de som valde hoppinriktning red lite markarbete och sånt tror jag (?)
Insåg att ponnyn jag red faktsit var riktigt fin och både hon och jag behövde träna dressyr!

Dag 3 - 3/8-11
Först 45 minuter dressyr på förmiddagen och sen på eftermiddagen fick vi i dressyrgruppen hoppa!
Var visst en riktigt hoppglad häst jag fått, något osäker men en riktig räser ponny. Red med bara stor hästar i min grupp och hon klarade av samma avstånd som dem utan problem!

Dag 4 - 4/8-11
Dressyr på förmiddagen och sedan efter lunch var vi på utterit i nästan 2 timmar.
Zamira gick i täten tillsammans med Linns häst efter som hon var HEL galen! ^^ Innan varje gångartsbyte ställde hon sig på bakbenen, bockade och ja, var allmänt busig! Gick undan den turen om man säger så, fick stanna i en galopp backe då en tjej höll på att trilla av, detta gjorde Zamira helt tokig, hon backade in i Linn och hennes häst och sedan sprakade honom innan hon ställde sig på stället ett antal ggr innan vi kom iväg igen!

Dag 5 - 5/8-11
Red en timma gymkhana på förmiddagen, Zamira var lika taggad denna gång och en av rundorna när man skulle rida slalom fram till en kon som man skulle runt stannade hon precis framför konen och stegrade/bockade i vad som känndes en evighet innan vi kunde fortsätta! ^^ Mitt lag vann! ;)
Hoppade på eftermiddagen, ännu en gång var Zamira i en grupp med endast storhästar!

Dag 6 - 6/8-11
Den sista dagen och även dagen då jag var as sjuk (som jag skrev om här omdagen) red hopptävlingen ändå, fick två stopp på ett räcke, inte så konstigt. Zamira behövde mycket ridning och mycket bromsning i hoppningen och jag orkade inte med något av det! ^^
Avslutade lägret med att dela ut priser för olika saker, bla, hopptävlingen, finast städade stugan, rykttävling, bästa hästskötaren och bästa stalltjänst (vi hade hand om stallet två gånger under veckan, mocka hagar, fodra, släppa ut inne hästar mm)
Linn óch jag vann både städtävlingen och bästa stalltjänst, sen så vann Linn rykttävlingen, fast hon inte ens engagerat sig! ^^

Det var min super bra vecka, den var såklart även fylld med teori och kvälls aktiviteter samt massa bad i poolen.
Några ville att jag skulel skriva om spökkvällen och spökrundan. Detta blir dock svårt då jag satt och grät av rädsla hela kvällen. Ni kanske inte vet det, men jag är suuuper mörkrädd! Lyssnade på kanske två spökhistorier och när de andra utspelade sig i stugan där Linn och jag bodde fick jag typ panik och vägrade lyssna mer (A)
Linn och jag gick ut till köket där jag fortsatte gråta lite, de andra gick iväg på spökrundan och vi stannade kvar, efter en stund kom någon och hoppade upp i fönstret framför mig, blev as rädd och satte mig rakt ner på golvet i ren panik! (A)
Men de andra verkade ha haft roligt! ^^


Gångarts lära

Brännboll

Knut lek

Gymkhana

Skitta skritta

Alla trängdes i ett trångt släp till fyrhjulingen! ^^

Det var det, är det något någon undrar så är det bara att fråga! :)

KRAMIS

Kommentarer

Postat av: Clara

Publicerad 2012-01-21 17:13:09

Haha ja vilken vecka vi hade (y) spök kvällen var väl inte den roligaste för mig heller eftersom jag grät med er o blev nerdragen av ''stor'' Elin i stallet så mina knän va blodiga... Men annars en super vecka o längtar tills nästa! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela