Sofia Lindström

Träningen!

Publicerad 2012-02-07 16:05:22 i Vardag,

Okej gårdagensträning!

Åkte som sagt till Tollstad tillsammans med Vilma och Ebba som red runt i ridhuset medan jag tränade!
Detta var ingen bra idé, eller jo det var ju bra träning men Bello var så ofokuserad!

Han var skulle alltis hålla koll på vad Ebba gjorde och vart hon var någonstans, han fjantade vid hörn och var allmänt spänd och jobbig!

Detta gjorde honom väldigt hård i munnen och jag blev lite irriterad för att det aldrig släppte och inget jag gjorde verkade funka.

Red mycket volter och jobbade för att lösa detta och det släppade faktiskt lite gran mot slutet och de sista varven i trav var han faktiskt väldigt fin.

Men som jag skrev igår så var det absolut inte en utav de bästar träningarna jag och Bello gjort, men absolut inte den sämsta heller!

Idag ska jag till körskolan så mamma ska till stallet och gå med Bello samt träna lite ledarskaps övningar, precis vad Bello behöver!

Imrogon är det hoppträning för Tord Westergren som gäller, kommer bara vara med på fram ridningen och framhoppningen, alltså inte hoppa någon bana) efter som Bello inte är hoppad på hur länge som helst!
Men det ska bli kul att komma igång igen, har nästan glömt hur det känns att hoppa! ^^


På en tävling i Gränna, vad hade jag på mig?

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela