Sofia Lindström

Träningen igår!

Publicerad 2012-02-14 10:48:03 i Lisa,

Godmorgon på er!
Nu är jag pigg och vaken efter att ha sovit gott hela natten och sedan ätit en god frukost - chokladflingor! :)

Hade ju som sagt med båda hästarna till Monica igår, en fullpackad bil och en sjuukt trång transport!
Kom fram till Tollstad och fick hjälp att lasta ur och hålla hästarna medan vi gjorde iordning dem.

Började träningen med att skritta fram väldigt länge. Sedan fortsatte mamma med skritt jobbet då hon inte har så bra balans att hon kan trava speciellt länge och inte galoppera över huvud taget, men det var bra, Bello berhöver massa skritt jobb!

Lisa som var väldigt springig lugnade vi ner och började sedan försöka jobba henne vilket faktiskt gick riktigt bra.
Skulle hela tiden sträva efter att hålla hennes yttersida kort (alltså så att hon inte böjde halsen innåt) och sedan där ifrån skulle jag ställa nacken försiktigt med inner tygeln!
Detta var lättast i trav då hon får lite bättre framåtbjudning då än i skritten, och väntervarvet var betydligt lättare än höger varvet!
Lisa är en ganska så lat ponny, antingen rusar hon ifrån arbetet eller så stannar hon och backar eller slår med huvudet när hon tycker att man kräver för mycket!

I slutet av passet var hon verkligen helt genom svettig, helt krullig på halsen! ^^
men vi testade lite galopp och det gick faktiskt att galoppera henne i form ett par steg i båda varven!
Sen fick hon travas av och när hon då kom ner med halsen saktade jag av till skritt.

En grej som blir ett litet problem för oss är dock min längd, är man lite förlång för hästen blir det lätt att man tippar lite framåt vilket gör det jobbigare för hästarna att balansera upp.
Så fort jag tippade framåt på lisa igår så stannade hon, men när jag satte mig djupt i sadeln och lutade mig tillbaka blev hon jätte fin!


Har aldrig sätt min ponny såhär fin utan gummisnodd eller graman på, är jätte sugen på att träna henne igen! :)
Har ju träning med Bello varje måndag och varannan onsdag, kanske ska göra så att jag åker och tränar med lisa de onsdagar då jag inte tränar med Bello?
Vi får se hur det blir med det, men hur som hälst var det sen super träning och jag är jätte nöjd och glad! :)




Idag är det ju alla hjärtans dag oxå? någon som ska hitta på något speciellt?
Jag ska sitta hemma, baka, skritta Lisa, plugga, åka till körskolan och SEN ska jag till Axel. Då blir det att gå ut och äta, pizza... haha ingen av oss har pengar och båda gillar pizza såå... ^^
Haha, ne men vi ska väl kolla klart på filmen som vi började se här om dagen! :)

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela