Sofia Lindström

Morgon promenad!

Publicerad 2012-02-26 17:49:43 i Vardag,

hej på er!

Var i stallet vid 10 tiden i morrse!
Sandbanan var ganska hård idag igen så mamma och jag tog en promenad med hästarna vilket var väldigt skönt i solen!

När vi gått en runda ställde vi dem i stallet och borstade på dem ganska länge! Båda blev helt genomborstade i både man, svans och kropp!
Samt borstade bort all lera som satt på benen efter gårdagens utevistelse!

Gillar dock inte att borsta av lera och sand från benen, vill hellre skölja av det! Detta beror på att om man borstar på det kommer live av gruset att åka in i pälsen istället för ur och då när man gnuggar med borsten på så blir det som en peeling kräm som man har på sig själv!
De små gruskornen kommer öppna upp huden på benen och när de sen går ut igen och får i lera där så kan det ganska lätt leda till mugg!

Men idag hade Bello så pyttelite torkad lera så tror inte det skadade speicellt mycket!
Hälde även på jodopax på alla liggsåren han har och smörjde sedan in med helosan! :)



Nu ska jag packa lite grejer och sedan åka hem till Axel!
har tvingat honom att vi ska kolla på ponnyakuten oxå, hehe! ^^
Ska även få min föderlsedags present som jag inte fått än, SUPER NYFIKEN!!!!!!!!!!!!! :D

Vi hörs imorgon!
Slutar tidigt så kanske hinenr hem och rida bello innan Lisa och jag åker på derssyträning för Monica! :)

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela