Sofia Lindström

Mår dåligt!

Publicerad 2012-02-13 13:18:12 i Vardag,

Hej på er!

Skönt att jag har lov nu och slipper åka till skolan, dock fick jag gå upp tidigt i dag i alla fall! Väcktes vid halv 7 och runt halv 8 åkte jag till körskolan. satt där på riskettan mellan 8 och tolv, åkte sedan och tog ut pengar till träningen och sedan hem igen för att fixa varma mackor till lunch!

Till det jag mår dåligt över...
Imorrse när vi ska åka till körskolan ser jag något som kryper runt i snön och det är massa skator runt om, ser ganska snart att det är en liten harunge. Springer ur bilen och skrämmer bort skatorna och hämtade upp ungen och ser att det är en till lite längre bort så jag hämtade den oxå!
Efter som de låg och kravlade runt under vår stora gran som vi har i trädgården där det bor sjukt mycket skator ville jag inte lämna dem där!

Tog in dem på alltanen där jag lade ner frigolit och ett schabrak i en kartong och sedan lade jag dem där med ett schabrak över. Sedan blev jag tyvärr tvungen att åka iväg!
Ringde mamma och berättade, och sedan på körskolan satt vi och smsade samtidigt som mamma hade kontakt med en veterinär som sa att vi skulle lägga ut dem i en hög med Hö på samma ställe som vi hittade dem på.
Så Vilmas mamma åkte hit och gjorde det!
KOllade till dem när jag kom hem och sedan har suttit inne och kollat ut genom fönstret typ var 5e minut!

För en stund sedan var en skata framme och tog en lite unge och pickade på den, sprang ut i panik och jagade bort den och lade sedan tillbaka ungen i höt tillsammans med den andra. Ringde mamma igen och hon sa att jag skulle lägga en kartong över så det har jag gjort nu!

Veterinären berättade att mamman kommer till ungarna två gånger varje natt för att mata dem, och för att hon ska kunna göra det kan inte kartongen stå där, men gör den inte det kommer skatorna döda ungarna innan det blir kväll!

Mamma ringde vår granne som är jägare, så när han kommer hem ska vi gå med ungarna till en park enbit här ifrån och lägga dem där! Han sa att mamman skulle leta efter dem tills hon hittar dem! Hoppas verkligen det!
vet att man inte ska ta i djurungar men var tvungen då de blev skadade av skatan. + att har mamman tar tillbaka sina ungar även om de är rörda av människor, hon känner fortfarande på lukten att de är hennes!

Mår så himla dåligt av sånt här, av att se djur som mår dåligt och inte kan försvara sig!
Sitter här hemma och gråter nu!


Såhär små och söta är de! :'(
Bild lånad från google.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela