Sofia Lindström

Jag och Axel

Publicerad 2012-02-06 13:00:00 i Vardag,

Fick en kommentar om att jag skulle skriva om mig och Axel och ja varför inte?
Är ju inte direkt en romantisk love story om man säger så men jaa! ^^

Träffade Axel första gången när jag började gymnasiet. Det var den väsra dagen i mitt liv typ, jag hatar att vara ensam med nya människor jag inte känner och på skolan i Tranås vet typ alla vilka alla är så kom jag och inte kännde en ända människa!

Kom i alla fall till min klass och där gick Axel, tyckte först det var synd att jag inte hade en ända snygg kille i min klass, haha!
Lade inte speciellt mycket tankar till honom, han var en vanlig klasskompis, en av de skämmtsammare musikerna som inte gjorde mycket på lektionerna, typ! Haha!

Vet inte hur det kom sig men vi började umgås mer och mer, hade alltid kul med Axel jaa blev att jag gick till honom och de andra killarna i klassen på rasterna (är fortfarande så att jag oftast umgås med killarna, haha tomboy) Axel blev typ som en bror till mig, vi smsade hela tiden och jaa, han visste det mesta om mig!
Fick även reda på av olika klasskamrater att Axel var "kär"/intresserad utav mig, men jag såg inte honom på det sättet, kunde aldirg tänka mig att vara tillsammans med någon i samma klass som jag!

SEN blev det kaos! Jag fick kontakt med en annan kille som jag blev intresserad av, vi började prata och umgås och samtidigt osm det hände så märkte jag att Axel pratade mindre med mig samt blev mer nedstämd.
Pratade med en kompis om det och fick reda på att Axel och den andra killen var bästa kompisar (och jag hade ingen aning om det)
Försökte få Axel glad och samtidigt kunna fortsätta umgås med den andra killen, blev ännu mer kaos.
Sen helg skulle det bandet som Axel spelade i då ha spelning på visingsö så jag och Elin bestämde oss för att åka dit, och dit skulle även den andra killen och en till kompis till honom och Axel!

Och ja, under den kvällen kände jag väll typ att det var Axel jag ville vara med istället, och både jag och den andra killen kom fram till att det nog skulle vara bättre om vi slutade ses efter som ingen av oss ville göra Axel ledsen egentligen (nu låter det osm jag jag blev tillsammans med Axel för att göra honom glad, så var det inte. Jag gillade honom verkligen)

Smsade till honom på natten sen och skrev som det var vilket fick honom att bli helt chockad, haha! ^^
Sen hade vi musikalen i skolan och jag blev ännu mer kär i Axel, och någon gång efter det blev vi tillsammans, ränkar månader från den 11 så någonstans där!
Så nu om 6 dagar har jag och Axel redan vart tillsammans i 8 månader, tiden har verkligen gått as fort!

När vi träffas (utanför skolan) brykar vi faktiskt inte göra något vettigt alls, haha! Logger ofta och kollar på film, jag somnar och Axel väcker mig! Är rätt bra på att äta godis, dricka engergidricka, retas och kittlas oxå! ^^




ÄLSKAR DIG!

KRAMIS!

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-02-06 20:19:45

Shit har det redan gått 8 månader?!? Minns när ni snackade innan ni blev tsm!! :D <333333

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela