Sofia Lindström

Hoppträningen!

Publicerad 2012-02-24 19:20:30 i Bello,

SÅ!
Nu har jag vart i stallet, mockade till båda hästarna och spolade av all lera från deras ben och sen åkte vi hem!
Stannade på scharpman på vägen hem men hittade inget speciellt, tyckte det var ganska tomt! beställde i alla fall ett nytt träns, eller ett sånt jag fick i födelsedags pressent fast ett i strl full. Det jag fick var COB var super bra överallt förutom att pannbandet var för litet, så typiskt eller hur?
Det skulle i alla fall inte ta lång tid innan det skulle komma trodde de!

Men hoppträningen då!

Började med framridning, skänkelvikningar i trav och öppnor och trav och galopp! Ökade och minskade dem på volter samt red med tagen bakdel på volter!
Bello känndes lite konstig i början, slog med huvudet och var tjaffsig men ändå mjuk i munnen!
Och när vi skulle hoppa första hindret känndes han helt vinglig och dan, men det blev bättre efter några språng!
Hoppade en oxer som vi höjde och breddade lite och Bello hoppade jätte runt och fint! :)
När jag hoppar lite högre, och speciellt oxrar har jag en tendens att ladna som en hö säck typ, men med lite tips från Vilma blev det mycket bättre och jag kännde mig mycket stadigare! :)

Hoppade lite andra övningar (kommer blid längre ner) och bla. ett spetts hinder, har alrdog hoppat det innan vilket känndes lite skummt men det gick kanon! Kom lite nära kanten en gång vilket gjorde att jag fick med mig hinderstödet med foten! men det var ingen störra skada skädd! :)

Var bara med på framhoppningen denna gången oxå, tror det var ett bra val då Bello var super svettig och helt slut efteråt! är nog med på banan nästa gång, men då blir det att rida lågt och lugnt! :)


Räcke ett galoppsrång oxer                       Räcke, galoppbommar, räcke. Ser kort ut men den var rätt lång


Spettshindret, ser ut som ett V, ganska brett längst ut. Skulle hoppa så nära vänster kanten som möjligt!

Nu ska jag ha lite fredags mys, vi hörs imorgon! :)

KRAMIS

Kommentarer

Postat av: Wilma

Publicerad 2012-02-24 21:37:42

Fin blogg du har Sofia!

Kramar (:

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela