Sofia Lindström

Hoppträning!

Publicerad 2012-02-08 22:34:54 i Bello,

Då är jag hemma från hoppträningen!

Det var riktigt kul, vilket både jag och Bello tyckte!
Började med att rida fram, skulle trava utan stigbyglar på stora volten vid C, på dne öppna delen av volten skulle vi minska traven och öka på den öppna delen, sedan från att trava utan stigbyglar fattade vi galopp och låg kvar på volten, vanlig arbets galopp på den stängda delen och på den öppna delen skulle vi flytta bakdelen utanför spåret!
Red även öppnor längt långsidorna i både trav och galopp!

Sen skulle vi börja hoppa fram, först trava mot ett lågt räcke och sedan landa i galopp och rida mot en oxer, detta tyckte Bello var super kul och bockade/sparkade som en ko bakom båda hindren! ^^

Gjorde samma sak på båda långsidorna och på den ena var det en murmatta i oxern!
Hoppaade lite olika linjer (kommer bilder längre ner) och sedan satte de ihop allt till en bana. Men som sagt så hoppade jag bara framridningen och ingen bana med tanke på att Bello inte är hoppad under vintern!

Men jag är super nöjd med min fina häst, och Tord tycker han är fin!

Kul att träna för två tränare som gillar min häst! :)


Bild 1
Långsida, räcke - oxer, obestämt avstånd. Travar in på räcket. Reds på båda långsidor!
Bild 2
Glömde måla en sned bom, men det var ett "halvt" hinder man skulle lägga en volt runt, sedan över räcket, över den bommen där man skulle byta galopp (alla svarta streck är bommar) och sedan över oxern!
Bild 3
En studds i snett igenom och sedan 5 galoppsprång till ett räcke
Bild 4
Räcke snett in från  långsidan till ett räcke mot kortsidan!

Tycker Tord är en super tränare, han förklarar bra och låter var och en välja höjder helt själva och man får göra övningarna på det sätt som passar än själv och sin häst!
Tex idag så började Bello bocka och "sticka" lite när vi travade utan stigbyglar, istället för att riskera att trilla av genom att åka runt utan stigbyglar fick jag ta dem och sedan göra samma övningar fast med stigbyglar!

Super rolig träning med bra övningar, glad häst och ett bra resultat. Inte ett ända stopp och inte ens någon tvekan vid hindren!
NÖJD.



NUUU ska jag gå och bädda sängen och sova innan jag somnar i soffan! ^^

GODNATT OCH KRAMIS!

Kommentarer

Postat av: Viiiilmaaaa

Publicerad 2012-02-09 08:39:38

Lilla Sofia! Vi hoppade ingen studd ;) det 1(!!!) gallop språng u know! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela