Sofia Lindström

Aktiviering!

Publicerad 2012-02-15 18:53:30 i Vardag,

Hej på er, fullt upp har jag haft fram tills nu så nu har jag tid att blogga!

Igår var jag ute och gick med lisa i kanske 30 minuter och sedan hem igen för att skynda mig att duscha och fixa innan jag skulle till körskolan och sedan till Axel!
Var hos honom till klockan 1 idag då jag kom hem och käkade innan vi åkte till stallet!

Efter som det har snöat en himla massa här och Bello inte har några snösulor så blev det ett skrittpass!
Det byggdes upp platåer väldigt fort men det var ingen fara då vi endast skrittade.

Jobbade lite volter och raksträckor, har otroligt svårt att rida honom ordentligt i skritten. Vet egentligen inte varför men det blir mycket jobbigare i armarna på något sätt?
Höll på tills jag tyckte att det släppte lite och sedan fick han sträcka på halsen innan han fick gå ut i hagen igen!

Hade ju hoppats på att snön skulle försvinna så att jag kunde börja rida orentligt igen!
Hovslagaren tyckte inte vi skulle lägga på snösulor (efter som det inte var någon snö typ ibörjan av vintern)  så därför gjorde vi inte det, dock hade ju det behövts nu! Men Bello ska nog skos om någon vecka igen så då får vi se hur det ser ut med snön!
Lisa har bara skor fram och varken broddar eller snösulor och detta berodde på att hon inte reds eller var speciellt aktiv när hon skoddes!

MEN vi får hoppas att vädret snart ändras och att vi går mot sommar! :)



KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela