Sofia Lindström

Tisdag!

Publicerad 2012-08-21 12:48:31 i Bello, Vardag,

Godmiddag mina vänner!
 
Ni får nog börja vänja er vid senare och sämre uppdatering, lediga dagar rider jag och är i stallet på förmiddagen och på Torsdag börjar jag skolan igen vilket betyder mycket mindre tid till att blogga, men jag ska försöka och göra mitt bästa!
 
Idag åkte jag i alla fall till stallet vid 10 tiden. Hade ju tänkt hoppa Bello idag iställen men med tanke på nattens ösregn var det en ända gegga på banan så jag gick upp på vallen idag igen!
 
Samma arbete som igår men det gick inte lika bra. Tror hans spände sig lite över att vara själv även om det inte kändes speciellt mycket, tror även att han var lite rädd att ta i då gräset var blött, så jag klandrar honom inte för det som gick dåligt!
Måste även säga att jag rider betydligt sämmre när det inte går eller blir som jag tänkt mig.
Idag förväntade jag mig att det skulle gå som igår, och när det inte gjorde det blev jag frustrerad på mig själv och då rider jag bara ännu sämre!
 
Någon med samma problem?
 
Är i alla fall nöjd med Bello som försökte och var RIKTIGT fin i traven, älsklings pojken! 
 

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2012-08-21 21:17:55

SV
Oj vilken tur du hade. :O
Visserligen stod jag i rätt träff läge så. :(

Sen en ardenner har ju rätt mycket kraft + vikt.
Dessutom är hon skodd hon som sparkade mig.

De gör ont, men idag mår foten bättre.
Så de är jag glad för, men där i mot mår min vad lite sämre än igår.
eller så har smärtan i foten blivit bättre o då känner jag smärtan i vaden mera.

Men klarat mig på 1 värktablett idag i stället för 3-4. :)

lite värk har jag ju hela tiden, men de går leva med.

Hatar oxå sjukhus. :/
Men börjar vänja mig har fått åkt in ett par gånger senaste året p.g.a olika saker dock inga häst skador som denna.
men denna gång var jag inte så värst nervös.
mest nervös för att om de vore en fraktur för jag såg framför mig en tid med gips och skit o inte kunna rida. haha!

De jag oroade mig mest för.
vem ska ta hand om hästarna, vem ska rida unghästen o allt.
hon pallar ju inte o stå eftersom hon redan vilat o behöver ridas nu, men hoppas på o vara på benen nästa vecka o kunna rida.
insåg idag att de är helt enkelt vila som gäller. :)

Svar: Ja, skönt att de inte var någon allvarlig, det är så typiskt att man ska skada sig när man har hästar och MÅSTE rida!
Jag fick jätte ont i foten ett tag och trodde jag hade en spricka, går estet dans så kunde inte vara med på as länge för att jag hade så ont, och när man väl kollade upp det så visade det sig att det inte var något!

Har faktiskt inte heller råkat ut för så mycket häst olyckor, blivit trampad på handen av min häst med broddar men fick bara en liten stukning typ!

Hoppas du är tillbaka på hästryggen snart i alla fall! :)
sofialiiindstrom.blogg.se

Postat av: Erika

Publicerad 2012-08-22 09:40:35

sv
Ja jag hoppas de oxå.
Men verkar som jag får ta o bita i de sura äpplet o se mig om efter någon medryttare eller så som kan ansvara för hästarna.

För idag har vaden blivit värre så ska se vad läkaren säger om vi ska åka in för en ny röntgen av vaden för den har dom inte röntgat bara foten. :/

Annars är de muskeln där som fått sig en smäll.
Ont gör de o svullet dubbelt så svullen som andra vaden, hum.. :(

Svar: Åh så himla surt, hatar när det blir så!
Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig och att det blir bättre snart! :)
sofialiiindstrom.blogg.se

Postat av: Erika

Publicerad 2012-08-22 09:57:15

sv
Hoppas jag oxå. :)
Vore guldvärt faktiskt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela