Sofia Lindström

Svaren

Publicerad 2012-08-05 13:38:00 i Vardag,

Från Siri http://amicizias.blogg.se/

Hur mycket längtar du till Åby?;) – Super duper mega mycket! :D


Ska du tävla nått med Belllo i höst? –
Har inte planerat in några tävlingar, ska börja med lite clerrounder igen, till att börja med i alla fall! Vill ju ut och tävla men självförtroendet måste bli bättre först!


Isåfall vad? –
Både dressyr och hoppning är målet


Om det är hoppning, hur högt?
– kommer börja med Clerrounder på 80 kanske, sen ska vi jobba oss uppåt!


Hur länge har du haft Bello?
3 år den 27 augusti! ;)


Vad är hans favorit godis?
– Äpplen, morrötter och isglass! ^^


Vad är ditt favorit godis?
– ALLT? Haha ne men älskar choklad och lakritsnappar


Hur länge har du haft bloggen?:) –
nästan ett år, startade den 28 september 2011

 

Från Anna http://evskukka.blogspot.se/

Vad hände efter åby lägret förra året då du va så sjuk? Läste nåt inlägg om det men jag hängde inte riktigt med :) – Hade precis börjat med nya P-piller och fick biverkningar från dem! Fick jätte hög feber, feberdrömmar och svullnade upp i hela kroppen! Fick åka till Akuten efter som de var rädda att jag skulle svullna upp i halsen och få svårt att andas! Kom dit och fick 10 cortisontabletter och efter några dagar blev det bättre! :)

 Hur högt har du tävlat med Bello & Lisa? – Med Lisa har jag tävlat upp till 80, hade kunnat komma längre men efter som hon blev skadad när vi börjat komma igång och sen skaffade jag Bello medan hon reabiliterades! Sen kände jag mig för stor och nu är jag tyvärr för gammal! Men hon tävlar mycket med bra resultat med Linnea som har henne nu! :)
Med Bello har jag ”bara” tävlat 1meter, gick inte så bra så vi tog en paus men är på G tillbaka! :)

 

 Linn – www.lifewithl.blogg.se

 

Hur har du och Bello utvecklats sedan ni började träna dressyr en gång i veckan? – Vi har utvecklats JÄTTE mycket! Vi kommer överent mycket bättre och förstår oss på varandra! Förut var vi två helt olika individer när jag red men nu håller vi på att smälta ihop och kan oftast samarbeta riktigt bra! Det har även gjort att hoppningen går lättare och bättre!

Hur går det för Lisa nu när den nya tjejen har både henne och sin egna ponny? – Det går super bra, placeringar i nästan varje tävling! Hon och Linneas andra häst Bosse (som är bror med Lisa) går samma klasser och placerar sig inte det ena så gör oftast den andra det!

Vad är bäst med mig? (a) :D – Haha allt? Världens snällaste människa som alltid lyssnar och bryr sig, han man ett problem vet man att man kan prata om det med dig för du kommer alltig med bra råd och lyssnar när det behövs! Super rolig att umgås med och man skrattar alltid! Dock har du en himla jobbig dialekt som smittar av sig! ;) <3

Vilket är det absolut bästa minnet med mig, av alla de vi har? :D – Världens svåraste fråga tillsammans med den under! När jag trillade av Lisa är nått jag minns väldigt bra, kanske inte det roligaste men! Men det bästa och typ första är nog från spökkvällen på Öknehult när du var livrädd och bara ropade på Billy hela tiden! ^^

Vilket är det bästa minner med Vilma, av ALLA de minnen ni har? :) – Har en massa minnen men det man kan skratta längst åt är nog när Vilma jagade en yngre kille runt skolan när vi gick i 9an, han stod och kastade modell lera och vilma blev lite arg! ;) Nått annat kul var när vi red ut och jag skruttade av Lisa, låg kvar på skämt och sa till Vilma ”jag måste nog ligga när ett tag ifall jag skadat mig allvarligt” vilket jag absolut inte hade efter som jag gled över halsen i slowmotion! Låg i alla fall inte kvar så länge för ganska snart visade det sig att jag låg i en myrstack! (Y)

Vad är Bellos vs. Lisas bästa egenskap? – Bellos bästa egenskap är att han är väldigt lättövertalad, blir han rädd krävs det inte mycket för att få honom förbi det läskiga! Han är även väldigt lätt att hantera! Lisas bästa egenskap är nog att hon är en klippa när man rider, stannar inte på hinder om hon inte kommer heltokigt och då stannar för att hon vet att hon inte kan reda ut det!

Varför vill du ha just en Grandanios när du flyttar hemifrån? – jag vill inte ha, jag MÅSTE ha en! Tycker de är så himla coola och fina! Har tyckt det sedan jag var typ 10 år och nu den senaste tiden ser jag sånna rätt ofta vilket absolut inte får mig att ändra mig! Dessutom ska de tydligen vara typ världens snällaste och gosigaste ras vilket alltid är ett plus

Varför kan du inte bo närmare Stockholm för? Allt skulle bli så mycket bättre :D – Tycker jag också! Kanske pluggar på Strömsholm sen, då blir det inte så långt! :)

Vad ser du fram mest emot inför det kommande och sista året på gymnasiet? – Studenten? Haha ne men att få göra turnen med mina älskade dansklasskompisar och att få sätta ihop och visa mitt projektarbete som jag ska göra med en klasskompis! :)

Vet du vad dina planer är direkt efter gymnasiet? Isf, vad? – Först ska jag jobba ett år! Har hört mig för lite och har troligtvis ett jobb på G redan! Sen efter det vill jag (nog) plugga till Hippolog på Flyinge eller Strömsholm!

 

 

Elin  www.eliinstarby.blogspot.com

när/hur/var/varför började du hålla på med hästar? – Red första gången när jag var 3 då mamma och jag brukade hyra en shettis. Min äldsta syster red och så hade vi en gunghäst hemma som hon lärde mig att rida lätt på! ^^ Åkte till ridskolan och testade att rida där och blev fast, dock tyckte inte mamma om det så jag fick tjata ett braaa tag innan jag fick börja ta lektioner. Sen så var ju Vilma och jag kompisar redan då och hon hade hästar och så blev jag ännu mer sugen!

Om du skulle få designa en outfit till dig och bello hur skulle den se ut? – Den skulle vara snygg! ^^ Tror den skulle vara ganska stilren och mestadels marinblå, lite vita detaljer typ!

Om du fick välja en kändis att gifta dig med, vem skulle det vara ( FÖRUTOM JB!) – Efter som jag inte får säga Justin Bieber så står det mellan Bill Kaulitz från tokio hotel eller Channing Tantum! MUMS

om du skulle vara inlåst i ett rum med mig och jag hade dött av svält och du höll på att dö av svält, skulle du äta mig då? – Haha nee fy vad äckligt! xD

Vad har du för skostorlek? - 38

Vad är din favoritmat/hatmat? – Älskar thaimat, mums mums! Hatmat… som ströming och sill kanske, har aldrig smakat men det verkar inte som någon höjdare! ^^

Skulle du helst ha grönt eller gult hår? – haha Gult!

Vad gillar du mest i hela värden förutom allt som har med hästsporten att göra?
<3 –
Djur, familj och vänner! :)

 

 

Den som får chansen att Gästblogga blir Linn, tycker hon hade de "bästa" frågorna som fick mig att tänka efter mest!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-08-05 14:04:38

Hej, vi undrar ifall du vill vara med & tävla om en header på våran blogg? :)
http://teamfs.blogg.se/2012/august/utlottning-av-header.html#comment

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela