Sofia Lindström

som sagt!

Publicerad 2012-08-20 18:06:41 i Bello, Vardag,

Först trava Gösta. Har bara ridit honom en gång innan när han var ganska ny, men även om vi bara skrittade och travade grusväg kännde jag allt lite skillnad på honom, kul! För övrigt har Vilma världens skönaste sadel till honom, skitstora och as göddiga knästöd. VILL OXÅ HA!
 
Bello då? Red som sagt på Vallen, hade på det raka bettet eftersom jag vet att kan han bli lite tokig ute! Detta innebar oxå att jag inveg det nya tränset! Super mjukt läder men spännena är super tröga och allt var JÄTTE SVÅRT att knäppa, sjukt jobbigt! Hoppas det bättrar sig med tiden i alla fall!
 
Väl uppe på vallen började jag ganska snart trava honom på volter, bytte varv och sånt innan jag började galoppera! Som ni kanske vet har jag haft det lite svårt med galoppen ett tag, men idag känndes det som att jag hittade knapparna för den! Måste ha en väääldrig stadig och stilla ytterhand och en lätt men stilla innerhand.
När jag fick till det var galoppen så himla härlig och fin, minimala hjälper och han kunde både korta och länga! :)
 
Tränade mycket på att få still på händerna men även mycket övergångar trav-galopp, galopp-trav och skritt-galopp! Ville att han skulle bibehålla formen vilket han faktiskt gjorde ridkigt bra! Hade dock behövt ha på ett par sporrar för han var lite seg och loj för skänkeln!
 
Blev alltså ingen hoppning idag så jag tror attd et får bli imorgon istället!
Är ju ledig imorgon och på onsdag oxå medan nästan alla andra börjar skolan, ibland är småland bra alltså! ;)
 
Känns så himla skönt nu när jag börjar få flyt i ridningen och verkligen vet vad jag måste göra, allt blir betydligt lättare och roligare då, och jag vill bara rida mer mer mer!!!!!!!!!!!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela