Sofia Lindström

Ridläger!

Publicerad 2012-08-06 09:25:26 i Vardag,

Heej på er!
 
Kom ju fram till Åby igår men hade verkligen ingen tid alls till att blogga, full rulla hela dagen!
 
Följde med de andra att hämta sina hästar på betet när det var dags för det, innan det instalerade vi Bello och packade ur bilen!
Red ett pass där de som hade lägerhästar fick känna på hur de var och jag och Bello fick känna in stället!
 
Började med 10 meters volter vid varje boxtav i både skritt och trav, och sedan gjorde vi 3 serpentiner över banan, och i varje böj på serpentinerna skulle vi lägga en 10 meters volt!
Väldigt bra träning om ni frågar mig!
 
Bello känndes väldigt fin, dock lite förvirrad över att det var så himla mycket hästar över allt, men jag förstår honom, vi tränar ju nästan alltid själva!
 
På kvällen sprang vi iväg till affären och sedan var det aktivitet - lära sig allas namn, sjukt jobbigt! ^^
 
Gick och la oss vid halv 10 tiden men pratade rätt länge! Halv 12 kommer jag på att faanjag har glömt ge Bello hans natthö! Efter som jag är så himla mörkrädd var det bara att släpa med Linn upp och fodra Bello och sedan sova igen!
 
Fick så himla dåligt samvete för att ha glömt honom så låg till halv 2 och kunde inte sova!
Men nu har jag ställt alarm så det lär inte hända igen! ;)
 
Idag var det uppstigning vid 7 och stalltjänst för oss som bor i den här stugan som jag bor i! Jag gav bello hans frukost sedan fick jag även en  annan häst att sköta idag under min stalltjänst! Så den fick jag fixa hö till, slätta ut, fodra ute och mocka åt, lite jobbigt när jag redan har mih egen häst att hinna med! Men men!
 
Efter det blev det frukost och sen släppte jag ut Bello! Sedan dess har jag chillat! Ska rida vid halv 11 så går väl till stallet vid kvart i 10 tiden!
Idag står markarbete och hoppning på schemat tror jag! :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela