Sofia Lindström

Monica träning!

Publicerad 2012-08-16 22:40:00 i Bello, Vardag,

Dagens träning för Monica var helt UNDERBAR!
 
Det känndes som att allt gick lekande lätt efter framridningen, när jag verkiligen bestämde mig för att verkligen göra som Monica sa till 100% så funkade allt.
Nu menar jag inte att jag brukar strunta i det hon säger men jag brukar göra och sedan glöms det bort efter ett tag, men inte idag, idag känndes det som att jag tänkte på allt hela tiden.
 
Tränade myycket på att jag skulle vara lika lätt eller lika hård i båda händerna. Jag har vääääldigt lätt för att glappa i högerhanden och bli stenhård i vänsterhanden som kompensation så det trälade vi med till att börja med. När jag väl kom fram med vänstersidan och var lika lätt och jämn i båda händer så gick Bello kanon!
 
Efter det tränade vi lite på skänkelvikningarna i trav, undan höger skänkel gick faktiskt riktigt bra medan undan vänster, som är det svåra varvet, var lite trixigare! Men efter mycket kämpande och tänkade funkade även det helt okej bra för att vara det dåliga varvet.
 
Sedan blev det galopp arbete på volt, jobbade mest på mig själv! Hålla yttertygeln, lätt i innerhanden, på med ytterskänkeln och luta mig tillbaka, låter as lätt men det är inte alltid det vill funka.
 
Avslutade med att trava honom längst fyrkantspåret, sittande ner i traven och OJ vad lekande lätt det känndes, skulle kunnat åka runt där i flera timmar och bara njutit!
 
Är super duper nöjd med dagens pass, tänk om jag kunde rida så bra hemma utan tränare oxå!
Kom hem med Bello till stallet runt 9 tiden, släppte in honom i boxen där han fick äta och bli borstad och sedan putsade jag av mina stövlar innan vi åkte hem. Snabbdusch och käk och nu sitter jag här, effektiv kväll vill jag lova!
 
Nu ska jag snart hoppa ner i sängen, eller sitter redan i sängen men måste borsta tänderna och sånt först vet ni!
 
 
Imorgon ska Bello skrittas och på lördag ska Vilmas ena brors Flickvän testa att rida på Bello, kul! :)
 
Bild från gammal träning! Körde på den orange outfiten till Bello, och till mig själv blev det svarta ridbyxor och ett vitt linne! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela