Sofia Lindström

Min bebis blev en hingst!

Publicerad 2012-08-23 19:56:34 i Bello, Vardag,

Efter mitt senaste inlägg fortsatte Bello och jag mysa en bit innan han fick spelet!
 
Kom upp till en övergiven ladugård och där fick han rycket och for iväg ett par meter, fortsatte en bit till och sen så vände vi, och på vägen hem när det blev motvind exploderade han! Blåste upp sig, tacktade och snurrade runt! Sen när vi kom till ladugården igen så fort han iväg, galopperade på stället och bockade, ren tur att jag lyckades hålla kvar i grimskaftet!
 
Efter det försökte jag sätta hans tankar på annat genom att träna lite ledarskap. Gjorde halter, backade honom och sedan fram igen! Detta gjorde honom mycket lugnare, och om han blåste upp sig igen så upprepade jag halterna ett par gånger innan vi fortsatte!
 
Var ute i ca 40 minuter, med ett bra tempo! Dock blir han lite vignlig när han har massa annat och kolla på vilket ofta leder till att han trampar mig på hälarna! Han gåra gärna lite snett bakom en, och sedan kollar han åt ett håll och benen går åt ett annat! Brukar få gå vid hans bog och trycka honom till sidan med armen, men detta blir dock ganska jobbigt i längden!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Publicerad 2012-08-23 22:16:26

Han är då hemskt fin :)

Svar: Tack så jätte mycket! :)
sofialiiindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela