Sofia Lindström

Keep it going!

Publicerad 2012-08-17 13:04:36 i Bello, Vardag,

Fortsatte med mina goda gärningar för när jag kom tillbaka till stallet så låg den där himla skalbaggen på rygg på uppställningsplatsen igen, och dessutom var det tre till inäsrheten som oxå sprattlade runt på rygg! -.-'
La dem i alla fall i en hink (med hjälp av en pinne) och sedan släppte jag ut dem i gräset!
 
Färdig pratat om skalbaggar och nu ska jag komma till saken!
 
Dagen pass var både bra och dåligt. Det började stretigt och stelt men blev bara bättre och bättre!
 
Började med att rida mycket volter, byta varv, ställa och böja och sedan mot slutet när han känndes bättre och lättare så övade jag lite på skänkelvikningarna och bakdelsvändningarna. Avlsutade med att rida runt spåret och han var riktigt fin och lätt i munnen vissa stunder.
 
Precis som på träningen igår lade jag fokus på ett lika stöd i båda händerna, in med arbågarna och fram med vänstersidan. Fortsätter jag i den banan kommer ridningen bli SÅÅ mycket lättare! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela