Sofia Lindström

Ingen fantasi!

Publicerad 2012-08-22 09:46:20 i Vardag,

Godmorgon på er!
 
Första gången på ett tag jag bloggar innan jag rider!
Har precis käkat frukost, har lunchfodringen i stallet idag så åker bort och rider Bello i samband med det!
 
Har ingen som helst aning om vad jag ska göra med honom idag, motivationen ligger i botten och jag har inga ideer till ett ridpass! Super jobbigt! Vill komma på någon övning så att jag har något att bygga passet runt, men icke! Idag står det verkligen helt still i skallen, + att jag är super trött!
 
Har ni förslag eller idéer på bra övningar? KOMMENTERA!
 
Imorgon är det skolan, så ikväll blir det dusch och fix inför imorgon, instalerade den nya jacuzzin igår så ska nog lägga mig i den för 30 minuter för massage! ;) Om den hinner bli tillräckligt varm, nu står den på 36 men ska upp till 39, hoppas på att det inte tar allt för lång tid!
 
Nu ska jag fortsätta lata mig ett tag sedan blir det stallet!
 
Mina fina, har två planer innom en snar framtid, en med Lisa och en med Bello! Spännande! ;)

Kommentarer

Postat av: Tova - Ponnysmurfarnas ♥

Publicerad 2012-08-22 10:29:34

En övning som i alla fall jag tycker är bra är åttvolter! Du rider i båda varven eftersom att du byter volt hela tiden, hästen får vara böjd / ställd och man kan även lägga till en massa saker i åttvolten som t.ex markbommar, öppnor / slutor, skänkelvikning osv osv. :D Det är även jättebra att göra den här övningen om hästen är stel då det är bra lösgörande ;)) Du kanske redan har gjort den här en MASSA gånger men det är ett tips i alla fall XD

Svar: Tack så jätte mycket! Blev ingen ridning idag men ska nog köra på detta imorgon, med bommar i "änden" av varje volt! Super tips! :)
sofialiiindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela