Sofia Lindström

Födriver tiden!

Publicerad 2012-08-04 22:23:36 i Vardag,

Det är precis vad jag gör nu!
 
Mätt som ett as sitter jag i soffan och försöker få tiden att gå, inte det lättaste när man vill det men men!
Tidigare var vi som sagt i stan och käkade Thai buffé, mycket gott om ni frågar mig och ännu bättre med mjukglass till efterätt! Efetr det blev det även en sväng förbi godishuset och köpte godis inför veckan, var ju as mätt då och inte speciellt sugen på godis heller så påsen blev inte så himla stor, kanske lika bra det! ;)
 
Innan maten då? Var i stallet och duschade både Bello och mig, eller jag fick typ välja mellan att komma hem torr eller låta Bello stå med shampoo i pälsen tills det försvinner av sig själv!
 
Började med att spola hela honom och när man gör det så älskar han att få dricka ur vattenslangen, haha sötis!
Shaponerade honom med en gummihandske med piggar på vilket verkligen drar upp smuttsen från botten av hårstråna + attd et blir massage för hästen! Efter det schamponerade jag  svans, ben och man innan jag sköljde ur allt utom svansen!
shamponerade bara benen en gång och sedan hela kroppen igen!
Sköljde tre gånger innan jag fick ut allt schampoo och det var där "jag ska hålla mig torr idag" sprack, Bello vägrade stå still och jag var tvungen att gnugga med ena handen medan jag sköljde med den andra vilket gjorde att det sprutade vatten överallt, haha lyckat! (Y)
 
Sen när han var helt fri från lödder sprayade jag  pälsglans i svansen och sedan drog jag av så mycket vatten jag kunde med en svättskrapa! Borstade banen och passade på att klippa den när den ändå låg platt och fin (vilket den bara gör när den är blöt) Och sedan borstade jag ur och flätade svansen! På med ett fleecetäcke och sedan fick han gå in i boxen och äta kvällsmat, gose pojken!
 
 
Här nere ser ni produkterna jag använder när jag tvättar Bello!
 Galopps färgschampo, detta är för bruna hästar! Har man det på vita ben så blir de lite lätt rosa och fina! ;)
 
Fiebings schampo! Vilma hade det och sa att det var as bra, så när mitt Galopp shampo började ta slut köpte jag detta, stooor flaska, luktar gott och jag håller med henne, kanon!
 
 
 
 
Canter coat Shine pälsglans, super bra att ha i en trasslig svans, spraya, låt verka och borsta ut, lätt som en plätt!
 
Detta fick ju tiden att gå lite, men ett tag till ska jag hålla mig vaken, har haft svårt att somna de senaste nättrena så ikväll sattsar jag på att bli så trött att jag somnar som en sten! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela