Sofia Lindström

Dagens träning för Monica!

Publicerad 2012-08-26 22:03:50 i Bello, Vardag,

Nu är jag mätt och ny duschad så nu kan jag blogga om dagens träning!
 
Kom dit ganska tidigt men det gjorde inget då jag hann rida fram honom i alla gångarter innan Monica kom = mer tid till att träna!
 
Redan när jag började trava fram honom var han riktigt fin och stadig i formen, behöver inte traggla med att hålla honom fin i traven längre, nu är det mest finlir kvar!
 
I alla fall, när Monica kom så jobbade vi först på övergångar och rakställning!
 
Till att börja med skulle jag rida i trav och när jag fick stöd i yttertygeln skulle jag fatta galopp, och sen när jag bröt av skulle jag flytta för innerskänkeln utan att hålla alls i innertygeln - en övning jag hade väldigt svårt med!
 
Sedan var det dags för det rakställande! Jag travade runt fyrkanten, och när jag kom till långsidan där det satt en spegel i andra änden skulle jag kolla på mig själv och när Bello var helt rak skulle jag fatta galopp, galoppera den långsidan, genom kortsidan och sedan ut på nästa långsida och få honom rak för att sedan bryta av! Äv3en detta var en rätt svår övning (om man har samma problem som jag) Men efter ett par försök gick det mycket bättre!
 
Sista halvan av träningen red vi igenom LB:1's olika moment i delar för att sedan sätta ihop dem och rida hela programmet. Vissa delar gick riktigt bra medan andra var mer eller mindre katastrofala! Men det betyder jag bara att jag har något att öva på!
 
Nu veckan som kommer ska jag träna mycket skritt och galoppjobb då det är där vi har det svårast och är mest osäkra, i November är det nämnligen dags för vår ALLRA första dressytävling någonsin! Bäst att träna för jag vill verkligen inte skämma ut mig mer än nödvändigt!
Innan den ska vi försöka komma ut på en dressyrclerround för att se lite vart vi ligger i dagsläget och vad som går bra och vad som kommer gå dåligt!
Nervös är jag i alla fall redan nu! (Y)
 
Hade ju med Matilda idag oxå, hon fotade lite när jag skritta fram utumhus, träningen var nämnligen inne då Monicas ridbana var översvämmad!
Tog även lite bilder efteråt när Bello posade som den prins han är!
 
Visar er bilderna så fort jag får tag i dem!
 
Imorgon blir det dåligt bloggat! Kommer inte hem från skolan förens vid 5 och då blir det stallet direkt!
Uppdaterar när jag får tid helt änkelt!
 
 
 
Bjuder på denna gulliga bild från Åby sålänge, tagen den dagen då Bello bara skrittades barbacka!
Bello ser lite ut som en död kamel medan jag ser ut som en irriterande apa! ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela