Sofia Lindström

Dagens bomm pass!

Publicerad 2012-08-19 19:09:12 i Bello, Vardag,

När jag kom till stallet började jag med att fixa lite ute på banan, dock var två av dagens tre övningar redan uppe så behöver inte göra så mycket men ändå!
 
När han var borstad och klar skrittade vi en sväng innan jag började travjobba honom på banan.
Såhär såg det ut idag, de tre röda bommarna rider man över på båge, från spåret, över, och ut på spåret igen!
 
De 7 gröna bommarna på mitten var galoppbommar med Ca 3 meters mellanrum.
 
Och de 5 gula bommarna var travbommar, den första och sista låg på backen medan de andra var upphöjda i på varannan sida!
 
I travjobbet började jag med bommövningarna på sidorna, På de upphöjda bommarna fick han ett riktigt fin steg och även på det på böjt spår efter ett tag när vi hittat den rätta platsen på bommarna!
 
Galopperade fram honom lite på volter och långsidor innan jag kom på bommarna. Först kom jag bara på bommarna och gjorde halt efteråt, efter ett tag fortsatte jag galoppera och gick ut åt höger respektive vänster varannan gång.
 
Och sedan avslutade jag med att lägga ihop allt, travade en långsida, fattade galopp och tog bommarna, saktade av och travade andra långsidan och så flöt det på!
 
Tränade mycket på att korta honom fram till galoppbommarna, jag har en tendens att vilja skjuta iväg honom när jag känner att det inte stämmer, istället för att korta och få ett bra avstånd!
 
Detta kändes som ett jätte bra pass för Bello, och även mig! Och när jag travade av honom var han så himla fin och lätt i handen, bästa kännslan någonsin!
 
Imorgon blir det linköping med Vilma och sedan efter det har jag tänkt hoppa lite med Bello hemma på banan!
 

Kommentarer

Postat av: Johanna - satsande hoppryttare

Publicerad 2012-08-22 18:54:30

Väldigt fin häst! :)

Svar: Tack! Han är efter Feliciano så det är honom vi får tacka för det då de är väldigt lika! ^^
sofialiiindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela