Sofia Lindström

Bello - världens snällaste häst!

Publicerad 2012-08-18 18:05:41 i Bello, Vardag,

Efter att ha kollat på film och ätit sen lunch tog jag tag i att åka bort till stallet, gjorde inte mycket då mamma följde med och då mockade hon tillsammans med Mia.
Jag la det gamla tränset i bilen samt tog med ett par gammla tyglar som inte används, onödigt att de hänger i stallet och ta plats och ser fula ut!
 
När vi kom dit så höll Anna, Mackan och Vilma på att fixa med Bello så att Anna kunde rida lite! Hon har ingen vana med hästar men nu fick hon lära sig att sadla och tränsa!
Kollade lite när hon började rida (skritta), och måste säga, GUUUUD vilken snäll häst jag har, vill man att han ska stå still jag då gör han det, han skrittade på en lugn och fin tackt runt spåret, trotts att ingen gick bredvid.
En super bra nybörjar häst helt änkelt!
 
Kan tänka mig att Bello skulle vara en bra ridskolehäst! Alla skulle kunna få ut något av att rida honom! Han passar nybörjaren då han är så himla snäll och okomplicerad, gör inga dummheter i onödan. Men han skulle även passa en mer ruttinerad och tävlings sugen ryttare, för när man börjar kräva lite av honom är han inte världens lättaste häst, så det finns lite att jobba med för den som har viljan! 
 
- Den perfekta hästen helt änkelt! ;)
 
Såhär extremt snygga var vi en gång i tiden, det ända som är fint är manen som ALDRIG ser ut sådär längre, och tränset som var nytt! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela