Sofia Lindström

Annorlunda!

Publicerad 2012-08-15 19:50:28 i Bello, Vardag,

Första passet med Bello hemma sedan Åby!
 
Hade inga större försväntningar och inga speciella planer över hur jag skulle rida heller! Planerade dagens pass efter framridningen helt änkelt.
 
När jag började trava fram honom så var han väldigt tung i munnen och jag kännde hur jag blev med dragen frammåt, så när jag travade fram tänkte jag mycket på min sits, tillbaka med överlivet och in med armbågarna. Känndes mycket bättre när jag tänkte på det!
 
Sen när jag travat ett tag saktade jag av till skritt igen, eftersom taven inte var helt hunda valde jag att slita med skrittarbetet för att göra traven lättare + att vi har svårt för skritten så det blev kanon bra!
 
Började med att rida en påbörjar snettigenom i skänkelvikning, men red bara så några steg innan jag svängde ut mot spåret igen, och sedan mot mitten igen.
Det blev alltså som skänkelvikningsbågar (jobbigt ord) längst med hela långsidan.
 
När jag sedan kom ut till hörnet gjorde jag en framdelsvändning, skrittade kortsidan och sedan samma sak nästa långsida och nästa hörn. Efter ett tag lade jag in trav på kortsidorna!
Förklarar med en fin paint bild jag precis slängde ihop, hoppas ni förstår lite av den i alla fall!
 
Framdelsvändningar har vi inte jobbat på speciellt mycket men jag tycker han är duktig! han har svårare att flytta undan för vänster skänkeln, men det har han i skänkelvikningarna oxå så jag tror det beror på att den sidan är lite svagare.
 
När jag var klar med de övningarna travade jag av honom, och då var det stor skillnad, fortfarande lite tung i handen men mycket bättre och stadigare i formen.
 
Är riktigt nöjd med dagens pass! Jag brukar bli lite så att när jag inte har någon plan så blir det pannkaka av allt men inte idag, skönt! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela