Sofia Lindström

Träning 15/4-12

Publicerad 2012-04-15 20:04:04 i Bello,

Som jag skev tidigare så gick träningen så himla bra!

Ibörjan av träningen pratade vi mycket om mål med ridning och sånt där, vad jag har för mål för 2012 och sånt.
Och att målet med träningen behöver inte vara att tävla och bli bäst i världen.
För mig är tex målet att bli så bra jag känner att jag kan bli och sedan tävla lite för skoj skull! Självklart skulle det säkert kännas bra att bli bäst i världen men ne det är nog ingenting för mig!


Tillbaka till träningen....
Efter som vi var ute så passade vi på att träna mycket på galoppen idag efter som de får bättre framåtbjudning ute!
Började med att skritta honom och då skulle jag tänka jätte mycket på ytterhjälperna och hela tiden kolla på vart jag hade ytterbogen.
Sen fattade jag galopp från skritt och sedan fortsatte jobba mycket med ytterhjälperna! Detta var exta viktigt i vänstervarvet då han har lite svårare för att bära upp sig i det varvet. Men det gick jätte bra i alla fall och jag är super nöjd!

Efter som vi var ute så fanns det sjävlklart en himla massa saker att kolla på, Monicas ridbana ligger precis framför att stort förfallet hus som Bello tycker är ganska skumt, sen så var det ju andra hästar och hundar och katter ute oxå som gjorde att Bello tappade fokus och spände sig. För att få honom att slappna av gjorde vi lite skänkelvikningar, öppnor och volter och jag tyckte det hjälpte riktigt bra!

Avslutade träningen med att rida lite förvänd galopp på volt, Bello hade faktiskt lätt för det (i alla fall idag) och kunde behålla både formen och takten trotts den förvända galoppen. Är riktigt stolt över honom för det, vi har aldrig tränat på det innan så jag trodde det skulle bli lite kaotiskt men icke!



Laddar upp bilderna från dagen så fårt jag får tag i dem!

KRAMIS

Kommentarer

Postat av: Linn Ingvarsson

Publicerad 2012-04-15 20:09:56

Svar: Tack! Ja det var precis så vi tänkte :D

Postat av: sari

Publicerad 2012-04-16 06:18:16

Vilken fin blogg :) Besök gärna våran hästblogg och kanske kommentera ;) Bloglovin byte? :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela