Sofia Lindström

Svaren från Frågestunden

Publicerad 2012-04-20 19:51:00 i Vardag,

Här kommer svaren från frågestunden!
Längst ner hittar ni länkarna till de som kommenterat (som har blogg)

Har du nån gång provat bett löst? Om Ja vad tycker du om det? Har inte ridit på bettlöst, men skulle vilja testa att rida på Hackamore någon gång!

Vad är din favorit färg på utrustning till hästar?  Favoritfärgen på utrustning är svart på läder utrustning, brunt är snyggt men tycker det verkar vara svårt att få samma bruna nyans på allt!
Åå övrig utrustning är jag svag för marinblått, har även börjat falla för starka färger!

hur högt har du hoppat med bello? Högsta hindret låg nog på 1.30

hur högt har du hoppat med lisa? Ett enstaka hinder på 1.15

hur högt har du tävlat med bello? 1. m

hur högt har du tävlat med lisa? LB – 90 cm

har du tävlat dresyr med bello? Nope, inte än, men det är ett mål!

har du tävlat dressyr med lisa? Gjorde det på miniridskolan där jag hade henne tidigare, hade små stalltävlingar. Var jätte liten och kunde inte rida henne i form, men ingen annan som deltog kunde inte heller ridarna hästarna i form! Var mest för skoj skull, för att få läta sig att träna i ett program och för att få klä sig lite extra fin!

vad heter din hårfärg? den är snyyyyygg! Gud, svår fråga. Om du menar det röda så är det ingen hårfärg faktiskt! När jag färgade det rött blev det mer brunt så fick en färgbomb att ha i håret och det är från märket Revlon och heter 500 purple red

favoritsmak på glass? Hallon Sorbet eller choklad!

favoritgodis? Lakris nappar och choklad

bästa märket på ridgrejjs? Kingsland och John whitaker, eller snyggast enligt mig iaf!

favvislåt? Just nu är det Call me Mabye - Carly Rey Jepsen

vad är godast grillchips eller eller sour cream? ;)
hehe båda (A)

hur gammal är bello?
Han fyller 9 i år!

hur gammal är lisa? 16 år

favvisprogram på tv? Kollar typ inte på tv, det ända jag följer är Ponnyakuten, annars är det 112 på liv och död!

är det kul att blogga? Ja det tycker jag, extra kul när man ser att statistiken går upp och folk kommenterar!

gillar du choklad? ;)) SJUKT MYCKET!

solsemester eller skidsemester? SOL SOL SOLSEMESTER!

längtar du till åby? Absolut!!! :)

vilken stuga är bäst att bo i på åby? :)))))) Stugan Linn och jag hade var bäst när vi var två,  men antar att jag måste svara Maicha för att inte få massa arga åby tjejer efter mig! ;)

 Hur länge har du känt Vilma?  14 år

Hur högt tävlar hon? Olika på olika hästar, men mellan 120-130 tror jag? Har startat någon

Hur lärde du känna henne? Vi träffades på dagis när jag bytte från ett dagis till samma som Vilma när jag var 4, sedan dess har vi gått i samma klass fram till 9an

Hur ser det ut i stallet du har dina hästar i? Har mina hästar (just nu häst) hos Vilma. Stor gård. Uppställnigsplats där man kan spola hästarna, ganska stor men stökig sadelkammare, vi är inga höjdare på att städa ^^ 6 stora fina och rymliga boxar. Ganska stor utebana med bra belysning, en liten bana utan lysen (används som hage) har även ett tomt ponnystall med 4 boxar + ett unghäststall/spångarage! Och fina (leriga) hagar! Ett super stall!

Hur ser din rid karriär ut om 10 år? Vet faktiskt inte, vill testa att jobba i ett större stall men vet inte. Men skulle vara kul att testa i alla fall. Vem vet, jag kanske har lagt av helt? Fast det hoppas jag inte att jag gör men man vet ju aldrig!

Vad är dina planer nu framöver med ridningen? Ska träna träna träna och sedan är väl målen att starta någon tävling i både hoppning och dressyr, men först mke träning så vi är helt redo! Kanske blir några Clerrounder till att börja med!

Hur seriös är du inom ridsporten? Försöker vara så seriös jag kan, men är inte en sån som inte kan låta hästen vila 2 gånger på en vecka! Kommer det något i vägen som jag väldigt gärna vill göra så tycker jag inte det gör något om Bello får vila en extra dag!

Sen finns det även vissa dagar då ridningen inte blir så seriös då jag mest larvar runt, dock är det väldigt sällan just nu, höll på mke mer så när jag red ponny!

 Vilka egenskaper värdesätter du hos din häst?? Att han är väldigt lätt att ha att göra med, lätt att hantera och gör inget dumt när man håller på med honom!

Vilken tävlingsgren föredrar du?? Varför? Både hoppning och dressyr, haha tråkigt svar!
hoppning är det jag alltid hållit på med, det är sådan spänning och känslan när man går runt fel fritt är hur skön som helst! När det kommer till dressyr gillar jag det för att man måste ha sådan kontroll på hästen och det är sånt samspel mellan häst och ryttare!

Vilken färg passar din häst bäst i?? Efter som han är brun passar han nog i de flesta färgerna, men tycker att blått är väldigt snyggt, marinblå och babyblå är favoriterna!

Tränar du ofta för instruktörer i både hoppning och dressyr? – Jag tränar dressyr en gång i veckan och just nu hoppning varannan vecka

Vill du arbeta med hästar i vuxen ålder?
Eller ska det vara en hobby? – Det vore roligt men jag vet inte riktigt, funderar på att plugga vidare till hippolog efter gymnasiet!

När red du första gången? –
Var nog två år tror jag. En familj som mamma umgicks med hade en liten shettis som jag åkte runt på lite ibland! Sen när jag blev lite äldre började vi låna hem honom på sommaren, när jag var 7 började jag rida på ridskola!

Hur fastnade du just för ridsporten? :) –
Min storasyster red, och hemma så lärde hon mig att rida lätt på min gunghäst. Tjatade till mig att få testa att rida på ridskolan och efter det var jag fast ganska direkt. Att min bästis Vilma hade hästar gjorde det inte lättare att hålla sig ifrån ridningen!

Vad fick dig att börja rida?
Min storasyster och Vilma

Vem ringer du oftast till om det har hänt något mellan dig o dina vänner?
Ingen faktiskt (A) är inte en sån person som är speciellt öppen om det hänt något! Men om jag bråkar med mamma och pappa brukar jag snacka med Axel!

Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? Köpa en ny transport och shoppa galet, både ridgrejer och vardags grejer

Vad vill du göra när du slutar skolan?
Jag ska plugga vidare, var eller vad vet jag inte än men det lutar åt hippolog!

Vad är det bästa du vet?
Mina vänner, min pojkvän, mina hästar och min familj, glass och nagellack också!

Vem är din bästa kompis? (a)(a)(a) ;)
BÄSTA BÄSTA BÄSTA är Vilma, annars är det du Elin! ;) och Linn från Stockholm!

Vem är din ''idol'' inom ridsporten?
Jan Brink

Vem av ridsportstjärnorna skulle du helst vilja träna för
? Väljer två och säger Jan Brink och Rolf-Göran Bengtsson

 http://litemeromoss.blogg.se/   http://dumlesdagbok.blogg.se/  www.eliinstarby.blogspot.se  www.baananeripjamass.blogg.se

Kommentarer

Postat av: Siri:)

Publicerad 2012-04-21 10:40:57

Kan du inte lägga upp en film eller nått när du visar stallet?:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela