Sofia Lindström

Söndags träning!

Publicerad 2012-04-22 18:27:28 i Bello,

Nu är jag hemma från dressyrträningen hos Monica!

Började med att skritta fram i 20 minuter och sedan trava och galoppera fram i båda varven och efter det började vi träna galoppfattningar från skritt och sedan avsaktningar från galopp till skritt!

Gick riktigt bra i höger varvet, i vänstervarvet gick det oxå ganska bra men det var svårare än i höger!
Gjorde även så att jag gjorde skänkelvikningar i trav från A och C och sen precis innan jag kom ut på spåret fattade jag galopp och galopperade på volten innan jag skulle sakta av till skritt igen!

I slutet av passet kännde jag mig så sjukt degig och skakig i benen, vet inte varför men orkade knappt skänkla på eller rida lätt!
Kan ju ha vart för att jag använt benen ganska mycket under passet. Kan även tillägga att jag var sjuuukt kissnödig hela träningen! ^^

I de övningar vi gjorde idag fick jag öva mycket på att få fram honom och att korta upp hans yttersida så att han kunde få med sig bekbenen och bli rundare.
I avsaktiningarna till skritt jobbade jag mycket med att jag skulle räta upp mig och bromsa med sätet för att det skulle bli så mjukt som möjligt och för att han skulle trava så få steg som möjligt!

Är faktiskt riktigt nöjd med träningen, idag var han inte ens rädd för "läskiga huset" och han spände sig inte ens när det gick förbi en massa hästar, bla. en hispig underhäst. I sånna lägen brukar han bli lite stissig!
Är nöjd över min lilla kille idag, ganska många dagar faktiskt men speciellt idag!!

kan tala om att jag blev väldigt sugen på fika under passet oxå, mamma och Monica satt vid sidan av banan och fixade på kaffe och winerbröd, fuskigt värre!


Gammal bild på min älsklings kille!

KRAMIS

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-04-22 20:30:43

Hatar att rida kissnödig xd

Postat av: Tove

Publicerad 2012-04-23 12:57:42

Fin blogg :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-04-23 13:29:16

Måste bara fråga, var det din egna häst du tränade med :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela