Sofia Lindström

Söndags ridning!

Publicerad 2012-04-08 21:53:53 i Bello,

Ja, nu har jag tid att blogga om dagens ridpass efter shopping, massa plugg och städning! ^^

Började med att skritta honom på volter efter att jag skrittat fram honom, ställade honom lite utåt på långsidorna och gjorde lite lösgörande arbete helt änket! Sedan travade jag volter och 8 volter i lite olika storlekar, tog lite skritt paus, travade lite till, galopperade lite i båda varven innan jag skrittade och travade av!

Han hade ganska svårt att bära sig idag, det går lättare om jag kan sitta ner men rider i hoppsadeln hemma nu efter som han får skav från dressyrjorden så det är svårt att sitta ner ordentligt utan att hoppa runt som ett exploderande popcorn!
Galoppen som han vanligtvis har svårt att bära sig i var extra svår idag när underlaget var ganska knöligt, efter som det blev "uppridet" igår när det var tugnt och sen var det halv fruset när vi red!
galopperade inte så mycket, bara så att han skulle få fatta galopp ett par gånger, och fattningarna gick faktiskt riktigt bra, blev lugna och fina!

Är både näjd och inte nöjd med passet, känndes inte som att jag fick något flyt lixom medan Bello ändå gjorde det jag bad honom om. Mamma sa även att det i alla fall såg bra ut!
Det händer mig ganska ofta, att när jag rider känns det som att jag studdsar runt som en gummiboll och är överallt, och om vi då har filmat de träningarna så att jag kan kolla sen så ser det oftast mycket bättre ut än vad det känns!
Känns bra att se att det i alla fall inte ser lika hämskt ut som det känns!

Nu på kvällen har jag slängt in en massa schabrak i tvätten, snart blir det i med ett schabrak och ett par benskydd oxå. Skönt att ha lite rent igen inför kommande veckor, dock är nästan allt i stlr ponny....

Fast jag och mina föräldrar har gjort en deal, Klarar jag mitt omprov i Matte B så köper mamma ett nytt dressyrschbrak till mig, och klarar jag mitt invecklade idrottsprov så köper pappa ett hoppschabrak till mig, snacka om bra lock bete! ;)


Detta dressyr schabrak vill jag ha (bildenm är liten och det visa as stort??)

Och något av detta till hoppning, fast är fortfarande inte helt 100 på vilken färg jag vill ha! ^^

Förövrigt så är det dressyrträning för Monica imorgon, LÄNGTAR! :)


KRAMIS OCH GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela