Sofia Lindström

Sådär ja!

Publicerad 2012-04-04 14:47:09 i Bello,

Då var körlektionen avklarad och nu ska jag blogga om gårdagens ridning!

Var med Bello på banan och red, började as dåligt och jag blev irriterad, kan inte rida dressyr i min hoppsadel men måste ha den då Bello fått skav från sadelgjorden på dressyrsadeln, sjukt jobbigt, men vi ska boka tid till sakerfixaren, dels så att dressyrsadeln kan stoppas om nu vilket den skulle göras efter några månader + att de ska kolla efter en bättre sadelgjord!

I alla fall, jobbade volter och flyttade honom för skänkeln och allt blev pannkaka, tänkte ge upp ett tag men istället så stannade jag Bello och skällde på mig själv, tog mitt förnuft till fånga och bestämde mig för att försöka lite till och vips så gick allt mycket bättre!

Detta är en utav mina absolut sämsta sidor, både i ridnigen och till vardags. När det inte går så bra som jag vet att det kan gå blir jag lätt frustrerad, irriterad och ger upp väldigt lätt. Detta är ju sjukt dåligt för det är precis så man INTE ska göra, men jag försöker jobba bort det och det går bättre och bättre faktiskt! Sen är det ju även olika från dag till dag oxå, men alla har ju down dagar när man känner att ingenting går som man vill eller hur?

Efter stallet åkte i alla fall mamma och jag till sharpman, köpte foder till Lisa och jag köpte en stallkeps, tycker det är sjukt snyggt att ha keps till stallet, och kanon bra om man ska ut och gå med hästen och det är soligt ute? Tycker jag i alla fall efter som jag inte gillar att ha solglasögon på mig! (Y)


Såhär ser kepsen ut, finns även i rött!
Har kollat på KL kepsarna ett tag och tänkte köpa en sån, men blev lite snål då de kostade 399:- så detta var ju kanon att dessa precis kommit in efter som den endast kostade 199:-

Ikväll är det hoppträning för Tord som gäller, har ju inte hoppat bana där än med Bello eftersom jag har velat börja med hoppningen succesivt men idag är det dags, blir en låg bana, kanske 80 Cm, men tycker det är bättre att ta lågt där man kan få ett bra flyt och rythm än att ta högt och det blir kaos av allt!

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela