Sofia Lindström

Så nöjd!

Publicerad 2012-04-05 12:14:59 i Bello,

Hej på er!

Som ni vet så tränade ju jag och Bello för Tord igår och guuuud vad bra det gick, är så nöjd med min fina häst.
Det har verkligen vart värt allt slit jag laggt ner, när man var som segast och åkte till träningen ändå fast man inte orkade. Allt det har verkligen gjort skillnad och jag och Bello har utvecklats så himla mycket!

Började igår med att rida fram på stora mittvolten, först i trav, ökade och minksade på de öppna delarna av volten och sen gå gjorde vi samma sak i galopp! Har fortfarande väldigt svårt att minska galoppen men det går bättre och bättre! :)

Sen gick vi ut på spåret, ökade galoppen så mycket vi kunde på långsidorna och minskade på kortsidorna, sedan gjorde vi tvärt om - minskade på långsidorna och ökade på kortsidan! Detta var super svårt då Bello taggade till så fort vi kom till långsidorna! ^^

Avslutade framtidingen med att rida öppnor på långsidorna i båda varven!

Sen hoppade vi igenom alla hinder och avslutade med att sätta ihop det till en bana!
Har ju inte hoppat bara hos Tord innan för jag har velat att allt ska stämma helt och så har jag velat ta det lugnt efetr som vi inte hoppat bana sedan i höstas!

Hoppade 80 cm bara för att jag skulle kunna få ett bra flyt genom hela och jag tycker faktiskt det gick bra! Tidigare har vi ofta vart väldigt av och på, komma nära och komma öångt ifrån vilket gör att flytet blir sjukt dåligt och jag rider sämmre och sämmre! Men igår gick det verkligen kanon bra!
Och när jag hoppat klart sa Tord att det inte alls låg på 80 utan att de flesta hinder var 90 och att Bello lätt hade kunnat hoppa lika bra även om vi hade höjt 30-40 cm!

Känns skönt att höra sånt och att höra att det finns folk som verkligen tror på mig och min häst!
Matilda (vilmas groom som följt med mig lite på dressyrträningar) filmade allt ihop, ska försöka ladda upp det här sen när jag fått in den på datorn!



Här har ni banan vi hoppade!
1. Oxer från kortsidan mot väggen
2. Ganska snäv sväng från väggen mellan hinder 8 och 2, till hinder 2 som var ett räcke med vattenmatta
3. En oxer som ser ut som ett kryss, med sneda bommar!
4. Mur
5. 9 galoppsptrång till räcke
6. vattenmatta
7. Muren
8. Kryssoxern
9. Kombination räcke 2 galoppsprång
10. Räcke 1 galoppsprång 
11. Oxer med grind!

Fick ett stopp på framhoppningen på muren, men resten av gångerna hoppade han det utan problem! :)

Om ett tag kommer Elin och Maja i min klass, de ville komma och rida på lovet så varför inte? Vi åker bort och fixar det samtidigt som vi ger hästarna lunch och släpper ut Nixon!

Bloggar mer sen!

KRAMIS

Kommentarer

Postat av: Vilma

Publicerad 2012-04-05 12:29:36

5. 7 gallopsprång lilla du ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela