Sofia Lindström

Maximal otur!

Publicerad 2012-04-23 18:47:23 i Bello,

Hej på er!


Idag har det var väldigt bra väder hela dagen, ganska varmt, inget regn och solen har vart framme nästan hela tiden! En perfekt dag för att skritta ut helt änkelt!

Åkte bort till stallet och tog in Bello, borstade, spolade benen och myste innan jag tog på honom all utrustning så att vi kunde komma ut!
Så fort vi kom ut ur stallet började det genast att regna, inte speciellt mycket men ändå! Dock kom vi inte mer än 100 meter innan det började spö regna. Och så fortsatte det ända tills jag kom tillbaka till stallet då det slutade regna! Är inte det typiskt, vi var ute i 30 minuter och just de 30 miniutrarna på dagen så ska det ös regna, min vanliga tur! (Y)

Sen i alla fall så fick Bello en massa morötter och så fick han på sig sitt täcke! Lät honom stå inne medan jag plockade undan, tvättade träns och lite sånt! Gav honom änuu mer morötter innan jag släppte ut honom medan jag mockade!
När jag mockat klart kom mamma bort och vi tog in alla hästar, det hade börjat regna igen så vi tyckte inte att de skulle behöva stå ute!

Annars så har jag spelat in 3 videobloggar, en när jag visar stallet, en när jag pratar lite allmänt medan jag rider Bello och en när Bello gör ett trix han kan! ;)

Ska försöka få upp dem under veckan, men just nu vägrar videofyme.com skicka nytt lösen efter som jag glömt mig, jobbigt läge!.....

Imorgn ska Bello jobbas på banan och sedan blir det vila 3 dagar efter som jag har två dansföreställningar onsdag och torsdag kväll!


Satt Inne i Bellos box här om dagen när han hade fått sitt natt ensilage, så himla mysigt att sitta där och bara titta på min skönhet till häst! :')

KRAMIS

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-04-23 19:11:56

Finalerna i hoppningen och dressyren hålls under Göteborg Horse Show :)

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-04-23 19:20:27

Yes, det är under GBG horse show... Och det är inte bara tävlingarna, det är finalerna ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela